به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس از بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به ایام صدور پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اظهار کرد: در آن مقطع رهبر شوروی سابق ارباب نصف جهان بود و سران بسیاری از […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس از بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به ایام صدور پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اظهار کرد: در آن مقطع رهبر شوروی سابق ارباب نصف جهان بود و سران بسیاری از کشورهای جهان گماشته و سرسپرده این قدرت آن روز شوروی بودند.
وی با بیان اینکه اقدام امام(ره) در آن مقطع یک حرکت بی‌بدیل بود که بعد از ظهور اسلام و بعد از پیام‌های پیامبراکرم(ص) به پادشاهان بزرگ دنیا اتفاق افتاد و امام عظیم الشأن در این پیام سراسر نور و منطق کار ابراهیمی انجام دادند.
خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: ایشان در این نامه خود ضمن تحقیر و اعلام پوچی آیین کمونیستی، آینده کمونیست را بی اساس خوانده و از انقراض آن خبر دادند که این حرکت یک پیشگویی حیرت انگیز بود و امروز وعده های آن امام بزرگوار در آن پیام مو به مو محقق شده و یا در شرف تحقق هستند.
باقری بنابی یادآور شد: بعد از آن گورباچف با اظهار تأسف عمیق گفت«اگر به پیام حیاتی امام خمینی(ره) عمل می کردیم شوروی با چنین روزگاری مواجه نمی شد.»
وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) در آن پیام سراسر نورانی خود به بن‌بست رسیدن غرب سرمایه داری را نیز پیش بینی نمودند و اعلام کردند که چپ و راست بیراهه است و راه حل مشکلات را باید در مکتب نورانی اهل بیت(ع) جستجو کرد.
امام جمعه بناب همچنین اذعان کرد: نام امام (ره) به رهبر کمونیست آن روز با اینکه چند صفحه بیش نیست ولی در مفهوم یک کتاب جامع و چند جلدی است و به عنوان یک دستورالعمل زنده و پویاست و تمام جوامع بشری حال و آینده باید از این پیام درس عبرت بزرگی بگیرند و جا دارد این پیام امام راحل به گورباچف به زبان های مختلف دنیا ترجمه و در اختیار مردم دنیا قرار گیرد.
باقری بنابی بیان کرد: در سایه همان پیام امام(ره) به رهبران شوروی سابق است که ملت‌ها را یکی پس از دیگری بیدار کرده و لرزه به کاخ های شیاطین انداخته است و می‌رود که انقلاب اسلامی عالم گیر شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به ۱۷ دی سالروز خاطره شوم استکباری«کشف حجاب» گفت: کشف حجاب در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ توسط رضاخان اتفاق افتاد و ۸۲ سال پیش با این اقدام شوم زمینه بردگی و نفی هویت زنان را مهیا کردند.
باقری بنابی افزود: حجاب سپر و دژ مستحکم و نفوذناپذیر درمقابل تعدی افراد شیطانی است، لذا ضرورت دارد این سنگر و دژ مستحکم شده و حفظ شود.
وی تصریح کرد: حجاب نه تنها حافظ یک زن مسلمان، بلکه حافظ نظام نیز هست.
امام جمعه بناب سپس با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: متأسفانه مسؤولان به جهت ترس واقعیت های آمار طلاق را نمی‌گویند.
باقری بناب همچنین با انتقاد از عملکرد صدا و سیما تأکید کرد: صدا و سیما در کنار برنامه های خوب و قابل تحسینی که دارد متأسفانه بدآموزی‌های زیادی را نیز از آن شاهد هستیم که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: صدا و سیما با پخش برخی از برنامه‌های بدآموز در واقع به خانواده ها آموزش و جرأت طلاق را می دهد.
باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز حادثه غمناک شهادت مظلومانه سردار بزرگ اسلام شهید احمد کاظمی در سانحه هوایی، علو درجات را برای این سردار رشید اسلام و سایر همرزمان ایشان از خداوند متعال مسألت کرد.
وی همچنین با اشاره به خصوصیات انسان‌های متقی گفت: نباید در جامعه مؤمنین مسلمانان همدیگر را با عناوین فتنه و عناوین ناپسند مورد خطاب قرار دهند، زیرا آن موقع شخصیت انسان‌ها را بر هم زده و این برخلاف روش اسلام و قرآن است و از نظر اولیای دین نیز این گونه حرکات و رفتارها مردود و محکوم هستند.
انتهای پیام/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱/امین چالاکی