به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مقامات افغانستان اعلام کردند دیروز افراد مسلح ناشناس ۱۳ معدنچی شیعه هزاره را در استان بغلان در شمال این کشور تیرباران کردند. ذبیح الله شجاع، سخنگوی امنیت بغلان اظهار داشت: کارگران زمانی که از معادن زغال سنگ به سوی خانه‌های شان می‌رفتند […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مقامات افغانستان اعلام کردند دیروز افراد مسلح ناشناس ۱۳ معدنچی شیعه هزاره را در استان بغلان در شمال این کشور تیرباران کردند.
ذبیح الله شجاع، سخنگوی امنیت بغلان اظهار داشت: کارگران زمانی که از معادن زغال سنگ به سوی خانه‌های شان می‌رفتند در منطقۀ انارک شهر تاله و برفک از سوی مردان نقاب‌دارِ ناشناس تیرباران شدند. در این حمله تروریستی ۱۳ معدنچی کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که در منطقه تاله و برفک استان بغلان روی داد برعهده نگرفته است ولی دولت تروریست های داعش را که درصدد ایجاد پایگاهی برای خود در افغانستان هستند مسئول این حمله معرفی کرد.
در همین رابطه رئیس اجرائیه دولت افغانستان با ابراز تاسف از کشته شدن ۱۳ کارگر معدن در بغلان گفت: گروه‌های تروریستی مردم بی‌دفاع را هدفمندانه و وحشیانه هدف قرار می‌دهند تا در بین مردم افغانستان اختلافات قومی و مذهبی راه بیندازند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرد.
برخی نمایندگان مجلس افغانستان، حکومت را در تامین امنیت جان شهروندان کشور ناکام دانسته، خواستار مسلح‌شدن مردم مناطق مرکزی شدند.
انتهای پیام/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱امین چالاکی