امام جمعه بناب اظهار کرد: فتنه‌گران چقدر کج‌اندیش بودند که برای ایجاد آشوب در تهران و چندین شهر دیگر، عاشورا را انتخاب کردند، چراکه تار و پود این نظام با عاشورا عجین است و از کربلا نشأت گرفته است.

امام جمعه بناب اظهار کرد: فتنه‌گران چقدر کج‌اندیش بودند که برای ایجاد آشوب در تهران و چندین شهر دیگر، عاشورا را انتخاب کردند، چراکه تار و پود این نظام با عاشورا عجین است و از کربلا نشأت گرفته است.
به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه مردم در ۹ دی ۸۸ نهضت دیگری راه انداختند، اظهار کرد: تمام دسیسه‌های فتنه‌گران با حضور مردم خنثی شد و مردم نقشه‌های شیطانی خائنان را نقش بر آب کرده و ثابت کردند که این ملت با جان و دل مدافع ولایت و حامی رهبری هستند و به هیچ قیمتی انقلاب و رهبری را تنها نمی‌گذارند و هیچ مقوله‌ای را به ولایت ترجیح نخواهند داد.وی با اشاره به اینکه به صحنه کشیدن مردم از معجزات امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: صدها سال بود که به این سرمایه عظیم توجه نشده بود.

امام جمعه بناب در ادامه با تشریح قصه حضرت یوسف(ع) گفت: تا زمانی که شرایط فراهم نبود، حضرت یوسف خودنمایی نکرده بود، اما بعد از مدت‌ها تحمل، مشقت و آماده شدن شرایط و حصول رشد و بلوغ در جامعه، وی خودنمایی کرد، از این رو تا زمانی که بلوغ کافی در بشریت ایجاد نشده است، امام عصر(عج) اجازه ظهور ندارند.

باقری‌بنابی با بیان اینکه امام راحل یک پیک الهی بود تا ملت‌ها را از خواب عمیق و سنگین غفلت یکی پس از دیگری بیدار کند، تصریح کرد: مردم در ۹ دی ۸۸ بار دیگر نقش‌آفرینی کرده و سیلی محکمی به بنی‌امیه زمان زدند و این همان رمزی است که ایشان فرمودند: «عاشورا را زنده نگه دارید» از این رو امام عصر(عج) که برای اصلاح جهانی ظهور خواهند کرد، از عاشورا کمک خواهند گرفت و عمده شعار آن حضرت در زمان ظهور عاشوراست.

وی اظهار کرد: عاشورا سرمایه بسیار بزرگی است که سیدالشهداء(ع) برای حیات بشریت تدارک دیدند.

امام جمعه بناب اظهار کرد: فتنه‌گران چقدر کج‌اندیش بودند که برای ایجاد آشوب در تهران و چندین شهر دیگر، عاشورا را انتخاب کردند، چراکه تار و پود این نظام با عاشورا عجین است و از کربلا نشأت گرفته است.

باقری‌بنابی توضیح داد: غربی‌ها در طول ۸ سال جنگ تحمیلی تمام سعی و تلاش خود را به کار بستند تا بین دو ملت ایران و عراق اختلاف بیندازند، به این ترتیب خیلی از جوانان را از هر دو کشور از دست دادیم. این نظام و شهدای آن و زحماتی که در راه این نظام کشیده می‌شود، همه‌اش هزینه‌ برای ظهور امام عصر(عج) است.‌

خطیب جمعه بناب به رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در قدرت، قوت و صلابت به جایی رسیده است که در چندین کیلومتر مربع شاهد رزمایشی بزرگ هستیم و با برگزاری این رزمایش شاهد آن هستیم که قدرت‌های بزرگ دنیا را به لرزه انداخته است.

وی سپس با انتقاد از برخی نغمه‌های داخلی مبنی بر وجود گرانی و حاکم شدن شرایط بد اقتصادی در جامعه، تصریح کرد: اظهاراتی نظیر اینکه وضع اقتصادی خراب است، سکه گران است و …، اینها بازی‌های مقطعی و سیاسی هستند که ثبات ندارند.

امام جمعه بناب ادامه داد: به تو چه مربوط که سکه گران است؟! هم‌اکنون در همین بناب خودمان شاهد تردد انواع ماشین‌های گران‌قیمت کذایی، برگزاری تورهای مسافرتی تفریحی و سفرهای زیارتی در کشور هستیم و فرودگاه‌های کشور و جاده‌های ورودی شهرها کشش خیل مسافران را ندارند و برای سفر به حج عمره میلیون‌ها نفر در نوبت ایستاده‌اند، ساختمان‌های عجیب و غریب در حال احداث هستند و هیچ پیمانکار و تولیدکننده‌ای بیکار نیست.

امام جمعه بناب تأکید کرد: واقعاً اگر وضع مردم خراب است، این گفته‌های من که دروغ نیست و همه‌اش واقعیت دارند!

باقری‌بنابی اضافه کرد: مهریه‌ها عدد نجومی به خود گرفته‌اند و جهیزیه‌های سرسام‌آور برای نوعروسان تدارک دیده می‌شود. ریخت و پاش در میهمانی‌ها غوغا می‌کند؛ قطعاً یک عده نیز در تهیه معاش خود با مشکل مواجهند، اما اینها راضی هستند و هیچ گلایه‌ای هم نمی‌کنند، از این رو اعتراضات بیشتر از ناحیه کسانی است که دارای شرایط مناسبی هستند!

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز در اروپا میلیون‌ها نفر کارتن‌خواب وجود دارد، گفت: آیا مردم آنها را نمی‌بینند؟ چرا همه مشکلات را به جمهوری اسلامی وصل می‌کنیم؟!

امام جمعه بناب در پایان گفت: جمهوری اسلامی امروز مهد امنیت است؛ با وجود اینکه نواقصاتی وجود دارد و آنها را گفتیم و در آینده نیز خواهیم گفت؛ اما قضاوت‌ها باید عادلانه باشند، نه غرض‌آلود! انتقاد وارد است، اما تخریب وارد نیست.