به گزارش انعکاس بناب، مجلس ترحیم و مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان شهرستان در مصلای اعظم بناب برگزار شد. در این مراسم که امام جمعه، فرماندار، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، دانشگاهیان، مسئولان و کارکنان ادارات و نهادها، اصناف و بازاریان و سایر […]

به گزارش انعکاس بناب، مجلس ترحیم و مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان شهرستان در مصلای اعظم بناب برگزار شد.

در این مراسم که امام جمعه، فرماندار، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، دانشگاهیان، مسئولان و کارکنان ادارات و نهادها، اصناف و بازاریان و سایر طبقات مردم حضور داشتند، یکی از وعاظ تبریز با عرض تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: سراسر زندگی ایشان وقف مبارزه با رژیم طاغوت، توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و ارتقای جایگاه بین المللی ایران در جهان شده است.

حجت‌الاسلام شیخ عبدالحمید باقری بنابی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه بر حفظ وحدت مسئولان و مردم حول محور ولایت تأکید می‌کرد و در همه حوادث انقلاب نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای داشت.

وی تصریح کرد: ما یکی از ارکان نظام را از دست دادیم و کسی که همیشه در سختی ها یار و یاور امام راحل(ره) و رهبری بود.

باقری بنابی گفت: مقام معظم رهبری و تمام مراجع قم و بزرگان علم و سیاست اعلام کردند که دیگر کسی جایگزین هاشمی نخواهد شد و امروز بعد از اظهارات مقام معظم رهبری و مراجع دینی حجت بر ما تمام است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های شکل‌گیری انقلاب زحمات زیادی کشیدند که بر هیچ‌کس پوشیده نیست و دوشادوش امام خمینی(ره) برای کشور زحمت کشیدند.

شیخ عبدالحمید باقری بنابی سپس با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: وی همواره یکی از نفراتی بود که در صف اول انقلاب بودند و در زمان طاغوت در زندان شکنجه های فراوانی دید اما هیچ گاه از مسیر خود و تبلیغ امام(ره) عقب نشینی نکرد.

وی اظهار کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای کشور زحمات زیادی کشیدند و همیشه در امر سازندگی فعال بودند و هر زمان در هر مسئولیتی که بودند در فکر ایفای نقش برای مردم بودند.

وی ادامه داد: ایشان همیشه مطیع رهبری بودند و هیچ گاه منافع خود را بر منافع مردم ترجیح نداد و تا زنده بود تمام وجودش را وقف کشور و مردم ایران کرده بود و علاقه خاصی به ایران داشت.

این گزارش حاکی است، در ادامه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و این یار و یاور دیرین امام(ره)، انقلاب و رهبری، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت پرداختند و شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و تلاوت قرآن کریم از خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی مسألت کردند.

انتهای پیام/ش