به گزارش خبرنگار اجتماعی انعکاس بناب، همانطور که میدانیم امیرالمومنان علی (ع) در نامه خویش به مالک می نویسد: پس نیکوترین اندوخته خود را کردار شایسته (خوش رفتاری) بدان. یکی از اصول مردم داری که ائمه اطهار(ع) تاکید خاصی به آن داشتند «حسن خلق» است؛ خداوند نیز اخلاق نیکوی رسولش را باعث استحکام حکومت و […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی انعکاس بناب، همانطور که میدانیم امیرالمومنان علی (ع) در نامه خویش به مالک می نویسد: پس نیکوترین اندوخته خود را کردار شایسته (خوش رفتاری) بدان.

یکی از اصول مردم داری که ائمه اطهار(ع) تاکید خاصی به آن داشتند «حسن خلق» است؛ خداوند نیز اخلاق نیکوی رسولش را باعث استحکام حکومت و جذب مردم دانسته و میفرماید: فَبِما رَحْمَهٍ مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُم وَ لَوْ کُنْتَ فَظّا غَلیظَ الْقَلْبِ لانْفَضّوا مِنْ حَوْلِکَ «پس به [برکت] رحمت الهى با آنان نرمخو [و پرمهر] شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند».

از آنجایی که ارباب رجوعان یکسان نبوده و از قشر خاصی نیستند، و از نظر خصایص انسانی و اخلاقی با یکدیگر متفاوتند، به همین لحاظ، کارکنان ادارات نیز نه تنها باید از سعه صدر، حلم و بردباری، عطوفت و مهربانی و… برخوردار باشند بلکه همواره باید به توقعات قانونی و شرعی خویش، نیز توجه نمایند.

همه ما متوجه آن هستیم که در شهرستان بناب کارمندان کاردان و با فرهنگ زیادی وجود دارد، که تکریم ارباب رجوع برای آن ها اولویت زیادی دارد. ولی متاسفانه کارمندانی نیز در برخی ادارات و بانک های این شهرستان وجود دارد که علاوه بر بی احترامی به ارباب رجوع، حقوق آنها را رعایت نکرده و پایمال می کنند.

بسیاری از مواقع همه ما دیده ایم که کارمند مورد نظر در محل کار خود حضور ندارد و ما مجبورا باید منتظر عالی جناب باشیم تا بر سر میز خود تشریف بیاورند که شاید مرحمی به دردمان بزنند، البته بیشتر مواقع نیز شاهد رفتار تند و عدم توجه این کارمندان هستیم که مثل ضرب المثل قدیمی” یاغلیسین من یمیشم یاوانی قالیب سنه” ظاهر میشوند.

بر اساس این گزارش کارمندانی که خود را بسیار بالاتر از ارباب رجوع می بینند باعث ناراحتی و دل آزردگی ارباب رجوع میشوند، برخی شهروندان نیز بارها با دیدگان خود شاهد عدم رعایت نوبت و تکریم ارباب رجوع در بانک ها شده اند.

برخی از کارمندان نیز اسم و اصالت ارباب رجوع را به تمسخر می گیرند که بارها از طریق شهروندان محترم گزارش شده است.

واقعا جای سوال دارد، آیا کارمندان نسبت به ارباب رجوع برتری دارند؟

آیا نهادی برای آموزش فرهنگ تکریم ارباب رجوع به کارمندان وجود ندارد؟

آیا واقعا نهادی به شکایت های مردم در این خصوص توجهی دارد؟

آیا عدالت ائمه و امامان معصوم(ع) اینگونه بود؟

چرا برخوردی با این آقایان محترم نمی شود؟

چه کسی پاسخگوست؟

از مسئولان ارشد شهرستان انتظار میرود که نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و نسبت به رعایت حقوق شهروندان و تکریم ارباب رجوع به مدیران و کارکنان ادارات تذکرات لازم را مبذول فرمایند چرا که کارکنان دولت و مدیران ولی نعمتان این مردم هستند.

انتهای پیام/ پورتقی/۷۵/۹۲۵۸