ولی اله فرج اللهی صبح امروز در حاشیه مانور امداد رسانی به زلزله زدگان فرضی، در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به هدف این مانور و نتایج آن، گفت: برای اینکه میزان آمادگی عوامل امدادی و زمان رسیدگی در زمان حادثه را سنجش کنیم، این مانور برگزار شد. وی افزود: نیرو های امدادی هلال […]

ولی اله فرج اللهی صبح امروز در حاشیه مانور امداد رسانی به زلزله زدگان فرضی، در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به هدف این مانور و نتایج آن، گفت: برای اینکه میزان آمادگی عوامل امدادی و زمان رسیدگی در زمان حادثه را سنجش کنیم، این مانور برگزار شد.

وی افزود: نیرو های امدادی هلال احمر، اولین نهاد امدادی بود که در مدت سه دقیقه در محل حضور پیدا کرد، دومین نهاد امدادی، نیروهای پلیس در زمان ۴ دقیقه، آتش نشانی در ۶ دقیقه و اورژانس ۱۶ دقیقه طول کشید که در صحنه حاضر باشند.

فرج الهی با تاکید بر علت اصلی این مانور، گفت: زمان سنجش شده قابل قبول است، جای تقدیر و تشکر دارد، اما لازم است که تمامی نواقصات را برطرف نماییم تا در حد امکان زمان رسیدن به محل را به حداقل برسانیم.

رئیس ستاد بحران شهرستان بناب افزود: هدف دوم سنجش میزان آمادگی، تجهیزات و امکانات عوامل اجرایی بود که طبق بررسی هایی که انجام گرفت تقریبا تمامی امکاناتی که نیاز است اکیپ های امدادی به همه آنها مجهز بودند.

وی با انتقاد از پایین بودن آموزش بخشی از عوامل اجرایی، گفت: به امید خدا برای امداد رسانی بهتر برنامه هایی تنظیم شده که طبق آخرین تاکتیک و یافته های علمی استفاده خواهد شد.

فرج الهی در پاسخ به سوال خبرنگار انعکاس در رابطه با، آمدن با تاخیر آتش نشانی و اورژانس، گفت: باید تذکری به این عوامل داده شود که این مدت زمان را هر چه در توان دارند پایین بیاورند.

فرماندار بناب در خاتمه با تاکید بر نیاز شدید به آموزش شهروندان برای مواقع اضطراری، گفت: مردم باید آموزش های کافی را دیده باشند تا در شرایط اضطراری قبل از رسیدن نیرو های امدادی بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/امین چالاکی/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱