به گزارش انعکاس بناب، شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با  اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در این پیروزی ملت ایران خدایی حرکت کردند و خداوند نیز به وعده هایی که داده بود عمل کرد.  حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه ۲۲بهمن به ما […]

به گزارش انعکاس بناب، شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با  اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در این پیروزی ملت ایران خدایی حرکت کردند و خداوند نیز به وعده هایی که داده بود عمل کرد.

 حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه ۲۲بهمن به ما اسلام آورد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به ما عزت، پیشرفت همه جانبه بومی عطا کرد، و ما را از وابستگی به غرب نجات داد.

 وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: قبل از انقلاب ما ضعیف بودیم اما این پیروزی ما را غنی کرد و به کشور ایران آبرو داد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در عین حال گفت: کشور ایران چیزی نداشت و هرچه هم داشت کلید آن در دست بیگانگان بود به عبارتی اختیار ما دست دشمن بود.

 امام جمعه بناب با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ما را معروف کل جهان کرد، افزود: هم اکنون در حالی به سر می بریم که یافته های ما مونتاژ و وارداتی نیست، ارباب بالا سر ندارم و برخلاف سایر کشور ها که هرچه دارند در اختیار دیگر کشور هاست؛ روی پای خود ایستاده ایم.

 خطیب جمعه بناب با اشاره به این که عمده دعوا های ما با کشور های غربی بر سر این است که چرا ما تسلیم آنها نشده و زیر بار آنها نمی رویم گفت: ما میگوییم انقلاب کردیم و ۲۲بهمن به بار آوردیم تا تسلیم شما نشویم اگر قرار بود از شما تبعیت کنیم نیازی نبود که شاه را بیرون کنیم.

 باقری بنابی با بیان اینکه انقلاب کردیم تا روی پای خود بایستیم، گفت: ۲۲بهمن و انقلاب اسلامی شناسنامه و هویت ماست که ما باید ارزش ان را بدانیم.

وی افزود: قبل از انقلاب، ایران را با نفت آن می شناختند و شناسنامه ما نفت ما بود، اما امروز به برکت امام و جانفشانی شهیدان و رزمندگان، ایران اسلامی به عنوان جمهوری اسلامی در سراسر دنیا معروف شده است.

 امام جمعه بناب با بیان اینکه در کل دنیا چنین انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران وجود ندارد و نخواهد داشت، گفت: مردمی ترین و مستقل ترین کشور را امروز در دنیا، کشور ما را می شناسند که نه به شرق وابسته ایم و نه به غرب.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بی بدیلی بود که در غیبت قائم آل محمد(ص) افتاد و به عنوان الگوی نظام مند توجه دوست و دشمن را در روی زمین به خود جلب کرده است.

 خطیب جمعه بناب با بیان اینکه انقلاب ایران منحصر به فردترین انقلاب جهان است، گفت: بیش از ۴۰ انتخابات در ایران برگزار شده که در همه آنها، بیش ار ۶۰ درصد مردم حضور داشتند، در کدام حکومت ها چنین بوده است؟ در سخت ترین شرایط تحریم و فشار ها ملت ایران همیشه در صحنه حاضر شدند.

 وی در عین حال تصریح کرد: جمهوری اسلامی در چنین شرایط سخت در تاریخ قدرت پیدا کرده است که باید ارزش آن را بدانیم چرا که به نسل اول انقلاب روحانیت، حوزه های علمیه امام و شهدا بدهکاریم.

 باقری با اشاره به وضعیت کنونی جامعه گفت: امروز عبادت اعتکاف، مساجد و مراسمات دینی با حضور جوانان موج میزند.

 امام جمعه بناب بر چیده شدن فساد و فحشا، تحول عمیق نظام تربیتی، حمایت از اقشار محروم جامعه توسط دولت ها، دستیابی به فنون هسته ای و نانو و تحقیر استکبار جهانی را از دستاورد های بزرگ ایران دانست و گفت: اینها را نمیتوان انکار کرد اما باز کاستی های زیادی داریم که باید جبران شود.

 خطیب جمعه بناب با بیان اینکه قابلیت های موشکی و ابزار های دفاعی ایران برای قدر ت های بزرگی همانند آمریکا اسرائیل و انگلیس کابوس شده است، گفت: قدرت جمهوری اسلامی خواب را از چشمان دشمنان ربوده است.

وی ۲۲ بهمن را عید بزرگ ایرانیان دانست و گفت: از ادارات ونهاد های دولتی نمی توان انتظار داشت که جشن بگیرند و پرچم بزنند بلکه شما مردم عزیز و بازاریان باید جشن بگیرید و شادی کنید تا قدرت ها بدانند ما بیداریم.

 باقری بنابی در خاتمه گفت: این همه دستاورد گفتیم، از پیشرفت ها گفتیم اما در کنار آنها عیب ها و کاستی های زیادی داریم، ضعف مدیریت داریم که نمیشود آنها را انکار کرد.

 انتهای پیام/امین چالاکی/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱