به گزارش انعکاس بناب، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از سپری شدن عمر مفید نصف مدارس بناب خبر داد و گفت: بیشتر مدارس بناب نیازمند تخریب و بازسازی است و برای تحصیل دانش آموزان مشکل آفرین هستند. اعزازی افزود: کمبود اعتبارات دولتی باعث شده امیدی به بازسازی این مدارس در طول […]

به گزارش انعکاس بناب، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از سپری شدن عمر مفید نصف مدارس بناب خبر داد و گفت: بیشتر مدارس بناب نیازمند تخریب و بازسازی است و برای تحصیل دانش آموزان مشکل آفرین هستند.
اعزازی افزود: کمبود اعتبارات دولتی باعث شده امیدی به بازسازی این مدارس در طول سالیان متمادی و با اتکاء به بودجه دولتی وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ املاک با کاربری آموزشی مشکلی نداریم گفت:برای مهیاء کردن محیطی امن و بدون استرس برای تحصیل دانش آموزان باید امکانات موجود مدیریت و از آنها استفاده بهینه صورت گیرد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی فلسفه فروش خانه های سازمانی در اختیار ادارات را از بین بردن تبعیض بین کارکنان اعلام کرد و افزود: آموزش و پرورش نیز می تواند از محل فروش املاک و خانه های سازمانی مازاد بر نیاز قسمتی از هزینه های بازسازی مدارس فرسوده را تامین کند.
فرماندار بناب نیز از شناسایی ۴۴۰۰ متر مربع از املاک بلااستفاده مدیریت آموزش و پرورش بناب خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده این املاک مازاد نیاز آموزش و پرورش هستند و گاهاً نیز بار مالی زیادی را بر این اداره تحمیل می کند.
فرج الهی افزود: به موجب قوانین و مقررات مربوط از جمله بند ۴ ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و ماده ۴ آیین نامه ماده مزبور و ماده ۶ قانون الحاق، موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، آموزش وپرورش اجازه دارد، اراضی و املاک مازاد بر نیاز خود را پس از تغییر نوع کاربری آن، به فروش برساند.
وی با اشاره به ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: جلب مشارکت های مردمی باید در دستور کار اعضای این شورا قرار گیرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش بناب یکی از اقدامات مهم این شورا در بناب را جذب ۱۷۰ میلیار ریال کمک مردمی برای احداث مدرسه ذکر کرد و گفت:پنجاه درصد سهم اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در مدارس خیر ساز به محض اتمام ۵۰ درصد عملیات عمرانی توسط خیرین قابل پرداخت می باشد و این اداره کل به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/ش