ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به وضعیت سوخت مصرفی نیروگاه سهند بناب، گفت: طی قولی که دولت در راستای گاز سوز کردن نیروگاه ها داده بود، این اقدام در نیروگاه بناب عملی شد و از اول فروردین تا ۳۰ آبان سال جاری، نیروگاه حرارتی سهند بناب […]

ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به وضعیت سوخت مصرفی نیروگاه سهند بناب، گفت: طی قولی که دولت در راستای گاز سوز کردن نیروگاه ها داده بود، این اقدام در نیروگاه بناب عملی شد و از اول فروردین تا ۳۰ آبان سال جاری، نیروگاه حرارتی سهند بناب کاملا از سوخت گاز استفاده کرده است.

وی گاز مصرفی این نیروگاه را طی این مدت ۷۵۸ میلیون و ۶۰۲ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: از ۱۶ آذر الی ۹ دی ماه، سوخت نیروگاه به علت برودت هوا ۴۰ درصد گاز  و ۶۰ درصد مازوت بوده است.

فرماندار بناب میزان استفاده فعلی نیروگاه از سوخت مازوت را ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: از ۹ دی ماه سوخت مصرفی نیروگاه ۹۰ درصد مازوت و ۱۰ درصد گاز بوده و هم اکنون نیز به این روال ادامه می دهد.

فرج اللهی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه “آیا این میزان مصرف سوخت مازوت خطرات آلایندگی و بهداشتی ندارد، گفت: مازوت آلایندگی دارد اما از نظر بهداشتی ضرری ندارد، مردم از این بابت نگران نباشند، چون فاصله نیروگاه از شهرستان زیاد است و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه سوخت نیروگاه سهند بناب کاملا کنترل و مدیریت می شود، گفت: ما وجود آلایندگی را انکار نمی کنیم اما می بینید در شهرهای بزرگ کارخانه هایی زیادی هستندکه از گازوئیل و مازوت استفاده می کنند که قطعا آلایندگی به همراه دارند.

فرماندار بناب افزود: در همه جای دنیای چنین است، وقتی شدت برودت هوا افزایش می یابد، گاز واحدهای پرمصرف، به جهت افت فشار قطع می شود تا شهروندان در گرمایش خانه های خود با مشکل مواجه نشوند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم تقریبا طی ۲۰ روز آینده با مساعد شدن وضعیت هوا، مجدد نیروگاه حرارتی بناب ۱۰۰ درصد از گاز استفاده نماید.

فرج اللهی در خاتمه تاکید کرد: به جد پیگیریم که به محض کاهش برودت هوا، سوخت مازوت کاملا قطع شود.

انتهای پیام/ش