به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب ضمن اعلام این مطلب و نیز با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: زنده نگه داشتن ایام الله دهه مبارک فجر عاملی برای عقب راندن دشمن و زنده نگه داشتن سنن الهی است. […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب ضمن اعلام این مطلب و نیز با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: زنده نگه داشتن ایام الله دهه مبارک فجر عاملی برای عقب راندن دشمن و زنده نگه داشتن سنن الهی است.

وی تصریح کرد: خاطره این ایام در کام دشمن بسیار تلخ بوده و در واقع ملت ایران بعد از روزگاران طولانی در این دهه جان گرفتند و از دست اشرار آزاد و به پیروزی رسیدند و به همین خاطر نباید نام، خاطره و صلابت امام راحل(ره) فراموش شده و قدرت، عزت و عظمت ملت نادیده گرفته شود.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: توجه به دهه فجر نوعی تجدید قوا برای نیروهای اصیل انقلاب است و در واقع گرامیداشت این دهه شکر نعمت بزرگترین معجزه الهی است و دهه فجر نشان دهنده شخصیت امام راحل(ره) است که نباید به فراموشی سپرده شود.

باقری‌بنابی یادآور شد: نباید ارتباط امت با آن مرد جلیل‌القدر آهسته آهسته ضعیف شده و به فراموشی سپرده شود که اگر این ارتباط سست شده و به فراموشی سپرده شود، قطعاً خسارت بزرگی خواهیم دید.

وی تأکید کرد: باید این اصل و اساس روز به روز تقویت و حفظ شود و خدا نکند این انقلاب از ریشه اش که امام راحل(ره) هستند، جدا شود که آن موقع مثل درختی است که ریشه آن قطع شده باشد.

امام جمعه شهرستان بناب همچنین با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم به هر قیمتی امت از ریشه خود جدا شود، گفت: روزهایی انتظار داشتیم با امام راحل(ره) در نجف اشرف گاهی خصوصی و گاهی به صورت عمومی دیداری داشته باشیم، ایشان از مردم عادی نبودند و خصوصیاتی که آن بزرگوار داشتند اگر هر یک از آن خصوصیات در افراد حضور داشت، هر انسان معمولی را بزرگ می‌کرد.

باقری‌بنابی قاطعیت، شجاعت، اخلاص، فداکاری و حب ولایت را از ویژگی‌های بارز بنیانگذار کبیر انقلاب دانست و گفت: همه ما علی‌الخصوص علما و طلاب باید بیشتر توجه کنند، عمدتاً عظمت و شخصیت کم‌نظیر امام راحل(ره) به ارتباط وی با خدا و تهذیب و اخلاص ایشان برمی‌گردد.

وی اذعان کرد: ایشان همواره به رأی مردم ارزش قائل بود و همیشه به مردم اتکا می‌کرد و بارها گفت «من در مقابل فداکاری مردم سر تعظیم فرود می‌آورم».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۳۸ سال امروز این انقلاب و نظام همواره راه خود را ادامه داده و در حال بال و پر گرفتن است.

باقری‌بنابی با اذعان به اینکه مردم ایران همواره خائن و خادم را از همدیگر تشخیص می‌دهند، تصریح کرد: مردم ایران مردم انسان‌شناسی هستند و خائن را از خادم تشخیص می‌دهند و به بوق و کرنا هم توجهی ندارند و در زمان خود نمره لازم را به خدمتگزاران خود می‌دهند.

وی افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری نیز بیان فرمودند، خناسان سعی کردند هاشمی را از وی جدا کنند، ولی موفق نشدند و ملت ایران عالی‌ترین نمره را به ایشان دادند و ید غیبی نیز وارد عمل شد و انسان بزرگ و بزرگ را در کنار امام راحل که عاشق و معشوق وی بود جای دادند و این چینش‌ها الهی است و مردم نمی‌توانند این چینش‌ها را به وجود آورند.

امام جمعه بناب ادامه داد: اعتماد متقابل میان امت و امام که به وجود آمده بود، در کل تاریخ بی‌سابقه است و امروز نیز این اعتماد بین ملت و رهبری یا مقام معظم رهبری برقرار است و در کل تاریخ چنین رابطه‌ای بین امام و مأموم مشاهده نشده است، لذا نباید این ارتباط ملت با امام و این شجره طیبه تضعیف شود.

باقری بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب با اشاره به اینکه اسلام دین آزادگی و مردانگی است، گفت: هر چیزی که از آن رایحه شرارت بیاید، اسلام از آن فاصله گرفته و آن صفت و عمل را محکوم و مردود می‌داند.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد پلید، شرب خمر است و قرآن انسان را از شراب و شراب خواری برحذر کرده است و اگر از شراب در جامعه اجتناب نشود، هلاکت در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه بناب در ادامه با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار برای پرستاران متعهد که در منازل و بیمارستان ها به انجام وظیفه و رسالت خطیر خود مبادرت می‌کنند، آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/ش