به گزارش انعکاس بناب به نقل از اسپونتیک ، ستاد کل نیروهای دفاعی استونی در بیانیه ای از ورود محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا خبر داد. این رسانه روسی به نقل از این بیانیه گزارش داد: جنگ افزارها و تجهیزات نظامی یک گروهان پیاده نظام ارتش آمریکا شامل چندین تانک و نفربر زرهی […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از اسپونتیک ، ستاد کل نیروهای دفاعی استونی در بیانیه ای از ورود محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا خبر داد.
این رسانه روسی به نقل از این بیانیه گزارش داد: جنگ افزارها و تجهیزات نظامی یک گروهان پیاده نظام ارتش آمریکا شامل چندین تانک و نفربر زرهی وارد ایستگاه راه آهن تاپ استونی شد تا عملیات بارگیری صورت گیرد.
بر اساس این بیانیه، نظامیان این گروهان نیز جمعه گذشته وارد استونی شدند.
پیش از این نیز سفارت آمریکا گزارش داده بود که این کشور برنامه ای برای استقرار یگان پیاده نظام در استونی دارد و به زودی گروهانی از گردان ۶۸ زرهی اعزام خواهد شد.
تسلیحات این گروهان شامل چهار تانک آبرامس M۱A۲ و ۱۵ نفربر زرهی برادلی است.
براساس برنامه اعلام شده، نظامیان آمریکایی تا بهار آینده در استونی می مانند تا با نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جایگزین شوند که در صدد است ۱۲۰۰ نظامی خود را در این کشور بالتیکی مستقر کند.
آمریکا و ناتو از سال ۲۰۱۴ با اجرای راهبرد نفوذ نظامی در شرق اروپا، سامانه های موشکی در لهستان و رومانی مستقر کرده اند و همچنین برنامه استقرار نظامیان را به صورت موقت یا دائمی در سه کشور بالتیکی استونی و لتونی (هم مرز روسیه)، لیتوانی و همزمان گرجستان و مولداوی پنج جمهوری شوروی سابق اجرا می کنند.
روسیه اعلام کرده که از تمامی توان دفاعی و برنامه ریزی های راهبردی خود برای مقابله با تهدیدهای فزاینده فشار نظامی غرب استفاده خواهد کرد.
انتظار می رفت با پایان دوره حکومت اوباما که با سیاست های ضدروسی سبب شد، تقریبا بدترین تقابل سیاسی و نظامی بین روسیه با غرب به ویژه آمریکا شکل گیرد و روی کار آمدن دونالد ترامپ، روند کنونی کاهش یابد یا حداقل متوقف شود، ولی اقدام جدید واشنگتن در اعزام نیرو به استونی، نشان می دهد در زمان حاضر چنین افقی در دسترس نیست.
انتهای پیام/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱/امین چالاکی