به گزارش انعکاس بناب، دکتر محمد حسین امیدی در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار میلیون و پانصد هزار نفر در دانشگاههای کشور تحصیل می کنند گفت: دانشگاه‌های کشور از لحاظ کمی به توسعه کافی دست یافته اند و حتی در برخی مناطق مازاد بر نیازدانشگاهها، ساختمان آموزشی احداث شده است. […]

به گزارش انعکاس بناب، دکتر محمد حسین امیدی در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار میلیون و پانصد هزار نفر در دانشگاههای کشور تحصیل می کنند گفت: دانشگاه‌های کشور از لحاظ کمی به توسعه کافی دست یافته اند و حتی در برخی مناطق مازاد بر نیازدانشگاهها، ساختمان آموزشی احداث شده است.
معاون وزیر علوم، افزود: اینک دوره کمی سازی در دانشگاه‌ها خاتمه یافته و افزایش بیشتر کیفیت تحصیلی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
وی به افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت در وزارت علوم اشاره کرد و افزود: ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت افزایش یافته و صنعت آموزی دانشجویان برای حرکت بهتر چرخ های صنعت کشور مدنظر می‌باشد.
دکتر امیدی با اشاره به همت خیرین در توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها از تشکیل بنیاد کشوری حامیان علم و فناوری خبر داد و افزود: در سراسر کشور ۶۳ بنیاد تحت عنوان حامیان علمی تشکیل شده است که کمک بسزایی در پیشرفت دانشگاه ها دارند.
وی تصریح کرد: بنیادهای حامی علم و فناوری با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران در تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه تشکیل شده است.

معاون وزیر علوم، از طرح جامع دانشگاه بناب به عنوان نگین دانشگاه‌های استان یاد کرد و افزود: اگر همت خیرین در تکمیل آن بکار گرفته نشود اتمام آن با اعتبارات دولتی ۵۰ سال به طول خواهد انجامید.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه دوران مدرک گرایی در کشور خاتمه یافته است گفت: وزارت علوم باید به کیفیت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها اهتمام تمام داشته باشد
اعزازی تصریح کرد:ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فراموشی پژوهش محوری دو حلقه مفقوده نظام تحصیلی است و اگر اصلاح نشود روز به روز بر سیل بیکاران کشور افزوده خواهد شد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/ش