به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر، ولی الله فرج اللهی عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل مسکن مهر و شهرک ولی عصر(عج) گفت: این دولت مظلوم واقع شده و گاهاً در مورد آن کم لطفی می شود و گاهاً هم نمی توانیم […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر، ولی الله فرج اللهی عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل مسکن مهر و شهرک ولی عصر(عج) گفت: این دولت مظلوم واقع شده و گاهاً در مورد آن کم لطفی می شود و گاهاً هم نمی توانیم خدمات ارائه شده را به مردم بیان کنیم و در کنار آن گاهاً به نقاط ضعف پرداخته می شود.

وی افزود: فارغ از گرایشات سیاسی علیرغم کمبودها و تنگناهای مالی که در این دولت وجود داشته اما قدم های خوبی در جهت توسعه و رفاه شهروندان برداشته شده و اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته وظیفه ملی یکایک ماست.

به گفته رئیس شورای مسکن شهرستان بناب، از کل یک هزار و ۶۶۷ واحد مسکن مهر بناب تاکنون یک هزار و ۱۳۳ واحد به متقاضیان تحویل شده و آن ها هم اکنون در منازل خود ساکن هستند و ۵۳۴ واحد نیز در حال تکمیل و واگذاری به متقاضیان است.

فرج اللهی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل دو هزار و ۵۰۰ واحد خودمالکی پرداخت شده است.

وی سپس با بیان اینکه عملیات احداث شهرک ولی عصر(عج) بناب از بیش از ۲۰ سال پیش آغاز شده است و به دلیل اختلاف فی مابین پیمانکار و راه و شهرسازی معضلاتی به وجود آمده است؛ تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات این شهرک واگذاری آن به شهرداری است که امیدواریم این کار تا پایان سال جاری تحقق یابد.

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود بر رفع مشکلات فاضلاب شهرک ولی عصر(عج) نیز تأکید کرد.

تلاش شهرداری بناب برای حل مشکلات شهرک ولی عصر

این گزارش می افزاید، شهردار بناب نیز در ادامه جلسه شورای مسکن بناب بیان کرد: علیرغم اینکه شهرداری هنوز شهرک ولی عصر(عج) را تحویل نگرفته است ولی همچنان در راستای حل مشکلات ساکنان آن قدم برمی دارد.

نادر داودی یادآور شد: در سال ۹۳ توافقاتی مبنی بر واگذاری امورات شهرک به شهرداری نجام گرفت ولی در ادامه به علل نامعلومی راکد ماند.

وی تصریح کرد: در این توافق فهرست بهای سال ۱۳۹۲ در نظر گرفته شده که قطعاً در شرایط فعلی نرخ ها تفاوت زیادی خواهند داشت.

شهردار بناب همچنین افزود: در این توافق هزینه های حمل مصالح به شهرک از قبیل شن و قیر پیش بینی نشده که انتظار داریم به علت هزینه بالای حمل مصالح این هزینه ها نیز به سرجمع هزینه ها اضافه شود.

داودی با اعلام آمادگی شهرداری تأکید کرد: در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر شهرداری نسبت به تحویل شهرک ولی عصر(عج) اقدام خواهد کرد.

آمادگی اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری شهرک ولی عصر به شهرداری

بنابراین گزارش، مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت خدمات رسانی به مساکن مهر جزو وظایف دستگاه های خدمات رسان است.

مهدی اسحقی نژاد افزود: وجود برخی مشکلات در شهرک ولی عصر(عج) بناب آن را به یک مشکل و معضل اساسی تبدیل کرده است که امیدواریم با واگذاری امورات آن به شهرداری شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

وی نیز از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نسبت به واگذاری امورات این شهرک به شهرداری بناب خبرداد.

انتهای پیام/ش