خطیب جمعه شهرستان بناب گفت: اگر تمام چارچوب حجاب در جامعه رعایت می شد شاهد این همه طلاق در جامعه نبودیم.

خطیب جمعه شهرستان بناب گفت: اگر تمام چارچوب حجاب در جامعه رعایت می شد شاهد این همه طلاق در جامعه نبودیم.

به گزارش انعکاس بناب، ظهر امروز امام جمعه بناب در آیین خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه نباید در زندگی روزمره خود برخلاف فرمان خداوند حرکت کنیم، گفت: اگر چنین از فرمان خداوند سرپیچی شود آنوقت زندگی بشر به هدفی نخواهد رسید.

خطیب جمعه شهرستان بناب ادامه داد: از علمای شهرستان و عموم مؤمنین و آحاد مختلف جامعه می‌خواهم با امر به معروف و نهی از منکر و تشریح مضرات «ربا» در جامعه مانع ترویج آن شوند که در صورت عدم جلوگیری، بلایای بزرگ‌تری دامنگیر خانواد‌ه‌های ما خواهد شد.

امام جمعه بناب با انتقاد از روند افزایش بد حجابی در جامعه، گفت: نصف جامعه را خانم ها تشکیل می دهند و در جایگاه خود خیلی تاثیر گذار هستند و مادامی که خانم ها در سنگر حجاب هستند استعمار و شیاطین انس و جن نمی تواند غلبه ای داشته باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی حجاب را عزت و شرف هر زن دانست و گفت: حجاب یعنی دژ محکم و نفوذ ناپذیر؛ که همیشه این دژ محکم زن را از تیررس دشمن و هواپرستان در امان نگه می دارد.

وی افزود: حجاب باعث جلوگیری از ابتذال زن و تحکیم بنیان خانواده می شود و مهمتر از همه باعث حفظ استواری میان زن و مرد تا آخر زندگی می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب ادامه داد: اگر تمام چارچوب حجاب در جامعه رعایت می شد اینقدر شاهد طلاق نبودیم.

امام جمعه بناب با اشاره به توطئه دشمن در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۴۱، گفت: در این برهه زمانی، رژیم شاه و دشمنان اسلام سعی داشتند چادر را از سر زنان بردارند و این روز را روز آزادی نامگذاری کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: اما با تدابیر امام خمینی(ه) بالاخره جمهوری اسلامی را از دست شاه گرفتیم، و اگر آن نظام سلطه باقی می ماند الان وضعیت بدتری داشتیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به موقع به دادمان رسید، گفت: اگر اینطور نمی شد وضعیت امنیت و اجتماعات ما معلوم نبود چه بلایی بر سر داشت.

خطیب جمعه بناب در با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تاکید کرد: از علما و بزرگان استمداد می کنم این فریضه الهی را فراموش نکنند.

وی افزود: خدای نکرده روزی برسد که که امر به منکر و نهی از معروف اتفاق بیفتند در حالی که امروز شاهدیم و من خجالت می کشم مصداق آن را نام ببرم.

خطیب جمعه شهرستان بناب در خاتمه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان سالروز شهادت مظلومانه سردار بزرگ اسلام شهید احمد کاظمی را گرامی داشت و ضمن تمجید از خدمات این سردار شهید، از خداوند متعال علو درجات را برای شهید کاظمی و سایر همرزمان ایشان مسئلت کرد.