به گزارش انعکاس بناب، انجمن صنفی کارگران بناب در تاریخ  ۳۰ مهر ماه ۹۳ با ۸۰ نفر عضو تاسیس شده و فعالیت خود را در زمینه بیمه و ساماندهی کارگران شروع کرد و در حال حاضر نیز تعداد اعضاء این انجمن به ۲۲۷۰ نفر عضو فعال رسیده است. این انجمن با کمک تامین اجتماعی از […]

به گزارش انعکاس بناب، انجمن صنفی کارگران بناب در تاریخ  ۳۰ مهر ماه ۹۳ با ۸۰ نفر عضو تاسیس شده و فعالیت خود را در زمینه بیمه و ساماندهی کارگران شروع کرد و در حال حاضر نیز تعداد اعضاء این انجمن به ۲۲۷۰ نفر عضو فعال رسیده است.
این انجمن با کمک تامین اجتماعی از سال ۹۴ تا ۹۵ تعداد ۶۰۰ نفر از کارگران زحمتکش را به بیمه معرفی کرده و در حال حاضر کارگران عزیز از مزایای بیمه استفاده می کنند.
هیئت مدیره انجمن آقایان عبداله منفردفام و علی فتح الهی با تلاش بی وقفه خود در سطح شهرستان با مراکزی قرارداد بسته و از آنها برای اعضای خود تخفیف چشم گیری در نظر گرفته اند که به صورت دفترچه تخفیف و به صورت رایگان در اختیار اعضاء گذاشته شده است.

منفرد زاده در گفتگوی اختصاص با خبرنگار انعکاس بناب، در توضیح خدمات تخفیف خرید، گفت: اعضا می توانند با ارائه کارت عضویت از تخفیفات بالایی از مراکز طرف قرارداد بهره مند شوند.

وی افزود: از این طرح هم مراکز طرف قرارداد و هم اعضای انجمن به خوبی استقبال کردند.
رئیس انجمن صنفی کارگران بناب در ادامه به مشکلات کارگران اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کارگران مسئله بیکاری است که این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

منفردفام با اشاره به برنامه های انجمن برای مقابله با بیکاری، گفت: هیئت مدیره انجمن در این راستا با مهندسین و پیمانکارانی در سطح کشور در شهر های تکاب، سردشت، کرمان، ارومیه قرارداد بسته که اعضا های انجمن به تعداد ۳۰۰ نفر در این پروژه ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات و بحران بیکاری در بناب بیداد می کند، افزود: از تمامی ادارات و ارگانهای ذیربط خواهشمندیم با این انجمن همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا بیشتر بتوانیم به قشر زحمتکش کارگری خدمات ارائه دهیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران بناب ادامه داد: انجمن برای رفع این مشکل طرحی در دست اجرا دارد که نیاز به هماهنگی و همکاری ادارات و ارگانهای “فرمانداری، اداره تعاون، تامین اجتماعی، شهرداری، نظام مهندسی، نیروی انتظامی، دادگستری، فنی حرفه‌ای، صنعت ومعدن، اداره مسکن وشهرسازی، استاندارد” را دارد که در صورت هماهنگی این ارگانها و اجرای برنامه های انجمن میتوان این مشکل اساسی را تا حدی حل کرد.
منفرد فام کمبود سهمیه بیمه را از دیگر مشکلات کارگران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر در صف انتظار برای برخورداری از مزایای بیمه در انجمن دارای پرونده هستند که امید است به یاری خداوند و مسئولین محترم شهرستان بتوان گامی در راستای رفع مشکلات قشر زحمتکش کارگری برداشت.

انتهای پیام/ش