به گزارش انعکاس بناب، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به ادعای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حمایت ۱۳ نماینده آذربایجان‌شرقی از وی، ابراز داشت: به دنبال این اظهارات آخوندی بنده شخصاً پیگیر مسئله شدم تا صحت آن تائید شود اما اکثریت نمایندگان استان این ادعای وزیر را تکذیب و عنوان کردند […]

به گزارش انعکاس بناب، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به ادعای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حمایت ۱۳ نماینده آذربایجان‌شرقی از وی، ابراز داشت: به دنبال این اظهارات آخوندی بنده شخصاً پیگیر مسئله شدم تا صحت آن تائید شود اما اکثریت نمایندگان استان این ادعای وزیر را تکذیب و عنوان کردند هیچ‌گونه نامه‌ای با محتوای حمایت از آخوندی را امضاء نکرده‌اند.

وی ادامه داد: از وزیر خواستم برای اثبات ادعای خود نامه را منتشر کند تا مردم هم ببینند چه کسانی از او حمایت کرده‌اند لکن وی از انتشار نامه سرباز زد و مدعی شد امضاءکنندگان خواسته‌اند نامه محرمانه باقی بماند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از رئیس مجلس خواسته است صحت ادعای آخوندی را احراز کند، عنوان کرد: این شائبه وجود دارد که آخوندی در جلسه‌ی استیضاح به خاطر اقناع افکار عمومی دروغ گفته باشد وگرنه چنانچه نامه‌ای در کار باشد لزومی نیست مخفیانه باقی بماند.

وی در تشریح روند استیضاح وزیر راه و شهرسازی و کارشکنی هیئت رئیسه مجلس، توضیح داد: بر اساس قانون بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد امضاء، باید ظرف ۱۰ روز استیضاح در صحن علنی مطرح شود اما هیئت‌رئیسه با بی‌توجهی به قانون اساسی و آئین نامه‌ی داخلی برای عدم وصول طرح استیضاح بهانه‌تراشی کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با اعلام اینکه عده‌ای با لابی‌گری استیضاح را به تاخیر انداختند تا فضا را تلطیف کنند، تاکید کرد: اگر استیضاح در موعد مقرر انجام می‌شد فرصت برای سیاسی کردن قضیه و انجام لابی‌های معمول فراهم نمی‌شد و نمایندگان با دیدِ فنی و تخصصی به موضوع می‌نگریستند.

وی افزود: اشکالات اساسی در مجموعه وزارت راه و عملکرد آخوندی مشهود است و نمایندگان بر اساس حقِ قانونی‌شان خواستار پاسخگویی وزیر شدند.

این نماینده مجلس به عدم برخورد منطقی نمایندگان با موضوع اشاره و تصریح کرد: برخی از رسانه‌های دولت ساخته به دنبال عدم رأی آوری استیضاح مسایلی چون برجام را که اصلاً ربطی به موضوع ندارد، در تحلیل‌های خود آورده‌اند، هدف نمایندگان از استیضاح عزل آخوندی نبود بلکه حاضرکردن او در مجلس جهت پاسخگویی بود.

وی خاطرنشان ساخت: در میان استیضاح‌کنندگان نمایندگان اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل حضور داشتند و نگاه ما سیاسی نبود اما فراکسیون‌های حامیِ دولت با انتشار بیانیه‌هایی قبل از جلسه‌ی استیضاح، آراء خود را نیز مشخص کردند و بدون آنکه اظهارات موافقان و دفاعیات آخوندی را بشنوند از قبل گفته بودند به استیضاح رأی منفی خواهند داد.

سعیدی با اشاره به عقب‌نشینی تعدادی از نمایندگان از استیضاح وزیر راه، اذعان داشت: اگر نمایندگان آذربایجان‌شرقی با یکدیگر تفاهم و همکاری داشتند قطعاً نتیجه‌ای مطلوب‌تر به دست می‌آمد.

انتهای پیام/