به گزارش انعکاس بناب به نقل از گروه سیاسی زیتون؛ کاوه صدق روحی/ عادت بدی در بین سیاسیون رونق گرفته و به یک اپیدمی تبدیل شده و آن اینکه؛ هر وقت در بوته ی رای مردم قرار می گیرند و توفیق اعتماد مردم را بدست می آورند ” ندای أنا رجل ” سر می دهند و هر […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از گروه سیاسی زیتون؛ کاوه صدق روحی/ عادت بدی در بین سیاسیون رونق گرفته و به یک اپیدمی تبدیل شده و آن اینکه؛ هر وقت در بوته ی رای مردم قرار می گیرند و توفیق اعتماد مردم را بدست می آورند ” ندای أنا رجل ” سر می دهند و هر آنوقتی که به هر دلیلی مردم از ایشان رویگردان شوند دنبال مقصر می گردند و در پاره ای مواقع جرزنی می کنند.

حجت الاسلام شیخ رضا باقری بنابی نماینده سابق بناب، که در دور دهم با یک «نه» ی بزرگ مواجه گردیده و با اختلاف دوازده هزار رایی از راهیابی مجدد به مجلس باز مانده بود به بهانه ی ابلاغ ممنوعیت پاسداران از فعالیت انتخاباتی توسط فرمانده کل سپاه، بیانیه ای صادر کرده و اتهامات قبلی را دوباره متوجه سپاه نموده است.

وی در بخشی از این بیانیه آورده «آنچه که در طول سالیان اخیر از عملکرد برخی نیروهای سپاه (حتی در شهرستان ها) به یاد مانده،حضور در جلسات مختلف و سخنرانی ها و اظهار نظرها در قالب روشنگری های سیاسی از طرف نیروهای سپاه است، بهتر است این عزیزان در عملکرد خود تجدید نظر کرده و روشنگری های سیاسی را بر عهده علماء جامعه و نخبگان سیاسی بگذارند و بر وظایف اصلی خود که نگهبانی و پاسداری از انقلاب میباشد متوجه شوند، باشد که بر منویات حضرت امام(ره) جامه عمل بپوشانند. تمرکز قدرت در یک نقطه در هر کشوری بی شک موجب بروز مشکلات و فسادهای مختلف در آن کشور خواهد شد، به عبارت دیگر اگر تسلیحات نظامی، اطلاعات، پول و سرمایه و در دست داشتن رسانه های مختلف در یک جا جمع شود هر جامعه ای دچار مشکلات و فسادها خواهد شد.»

باید توجه داشته باشیم مطالب ایراد شده توسط فرمانده کل سپاه مطلب جدیدی نیست و ممنوعیت از ورود به انتخابات صرفاً مختص به نیروهای مسلح نبوده و سایر دستگاه های دولتی نیز از فعالیت انتخاباتی به نفع شخص و جریان خاص منع شده اند. لیکن، در این باره گفتنی هایی هست که به اختصار اشاره می گردد:

۱- ایشان در فحوای متن انتشار یافته، بنوعی پاسخ متقنی بر نظرات خویش داده است. بدون تردید پاسداری از انقلاب در هر سطحی وظیفه ی سپاه بوده و برگزاری جلسات روشنگری سیاسی جهت تبیین جریانات غیرانقلابی، فتنه گر و بعضا ضد انقلابی داخل کشور یکی از وظایف هر نهاد انقلابی محسوب می شود. گو اینکه بدیهی است ورود به مصادیق فردی و جریانی قطعاً از سوی سپاه مذموم است و تاکنون نیز اراده ای برای ورود اینچنینی مشاهده نشده است.

رهبر معظم انقلاب در همین باره می فرمایند: “بسیج متّکی است به دانستن و فهمیدن، متّکی است به بصیرت. واقعیّت بسیج هم همین است و در این جهت باید پیش برود…بسیج همراه با بصیرت است. اینکه بنده سال ۸۸ روی بصیرت تکیه کردم، عدّه‌ای ناراحت شدند، عصبانی شدند، طنز گفتند، بد گفتند، مقاله نوشتند علیه اینکه چرا میگویید بصیرت، به‌خاطر این است؛ بصیرت مهم است”

لذا روشنگری و تبیین برای حفظ و حتی صدور انقلاب، موضوعی نیست که صرفا در قاموس یک نهاد و یا یک لباس بگنجد و فضایی برای فعالیت دیگر اقشار جامعه ایجاد نکند؛ بی شک روشنگری علما و نخبگانِ جامعه در جهت حفظ و اتساع گفتمان انقلاب اسلامی، مکمل و اجماع کننده هر فعالیتی است .

۲- با این اوصاف، چرا آقای بنابی در دوره نهم که بعنوان پیروز انتخابات و نماینده مردم بناب معرفی شد، نوشته یا اظهاری مبنی بر دخالت سپاه به میان نیاورد، اما در دوره دهم که مردم با اختلاف بسیار بالا از او عبور کردند، دنبال مقصر تراشی و تشویش اذهان است؟ شخصی که بزور نصف آرای فرد پیروز را بدست می آورد چقدر خود و عملکردش را مقصر می داند؟!

۳- این بیانیه به شکلی دیگر بعد از انتخابات مجلس دهم و مسجل شدن شکست وی در مقابل رقیب اصولگرایش در مجلس قرائت شده بود. که مع الاسف وی در این نطق، انتخابات هفتم اسفند را “جمعه سیاه” نامید در حالی که هم حزبی های وی که توفیق نمایندگی یافته بودند از انتخابات «کاملاً آزاد» سخن می گفتند. با این حال، او بجای اینکه در مقام متهم پاسخگویی نطق سراسر غرض آلود خود باشد، به دنبال مقصر تراشی است آنهم بعد از گذشت یک سال!

۴- اگر تمرکز قدرت در یک نهاد موجب بروز مشکلات و فساد باشد، طبیعتاً در سایر مقوله ها نیز این ادعا مصداق پیدا می کند. با استدلال جناب ایشان آیا نمی توان پرسید نظرشان درباره تجمع نمایندگی مجلس، امامت جمعه و مسئولیت هایی از این دست در یک خاندان چیست؟ بدیهی است که نگارنده نه ادعای شیخ رضا بنابی را دارد و نه از سئوال مذکور نتیجه ی ایشان را عنوان می کند. این سئوال صرفا تلنگری است برای مراقبت از قول و فعل ما.

انتهای پیام/ش