به گزارش انعکاس بناب، این روزها در جامعه و بخصوص در شهرستان بناب مشکلات زیادی را شاهد هستیم که برجسته ترین آن، مشکلات اقتصادی و بیکاری، بخصوص برای جوانان است. مسئولین باید جوانان را مثل فرزندان خود بدانند و فکر کنند فرزند خودشان بیکار در خانه نشسته و از مشکلات زیادی رنج میبرد و سن جوانیش به […]

به گزارش انعکاس بناب، این روزها در جامعه و بخصوص در شهرستان بناب مشکلات زیادی را شاهد هستیم که برجسته ترین آن، مشکلات اقتصادی و بیکاری، بخصوص برای جوانان است.

مسئولین باید جوانان را مثل فرزندان خود بدانند و فکر کنند فرزند خودشان بیکار در خانه نشسته و از مشکلات زیادی رنج میبرد و سن جوانیش به سرعت در حال گذر است.

اهمیت این موضوع بطوری چشمگیر شده است  که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیدند.

ایشان به مسئولین کشور بارها تأکید کردند که از تمام توانایی خود و ظرفیت کشور در راستای حل این مشکل استفاده کنند، و فرمودند برای «مسئولان برای ایجاد اشتغال شب و روز نشناسند.»

نظر اکثر بزرگان و ریش سفیدان بناب این است که مشکلات اقتصادی و بخصوص بیکاری ریشه و بنیان سایر مشکلات اجتمایی است و اگر معضل بیکاری حل شود مشکلاتی نظیر اعتیاد، فساد، طلاق های فله ای و سایر مشکلات به حداقل خود می رسند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز بارها در سخنان خود در محافل عمومی به صراحت اعلام کرده که بیکاری در کشور به خصوص در شهرستان بناب بیداد می کند.

طبق تحقیقات به عمل آمده که اگر خانواده ای ماهیانه زیر سه میلیون تومان درآمد داشته باشد در وضعیت وخیم اقتصادی به سر می برد که این آمار در سطح شهرستان ما  با آمار بسیار بالایی مشهود است و همه این مشکلات ناشی از بیکاری می باشد.

کشاورزان منطقه ما هزینه های هنگفتی برای کشاورزی می کنند و هنگام فروش محصولات در آمد بسیار کمی کسب می کنند، مسئولین باید به فکر مردم بیکار باشند، اشتغال زایی کنند و منطقه ما را مورد ارزیابی قرار دهند و مشکلات معیشتی را رفع نمایند زیرا که این معضلات باعث افسردگی مردم شده است.

امیدواریم که همه مسئولین دست به دست هم داده و با سرلوحه قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری ریشه بیکاری را تا حدودی از بین ببرند.

بنابراین ریشه ی حل کردن این مشکلات به سهولت تصور در شعاردهی و قرار گرفتن در یک منصب نیست چون زمان ارزیابی از عملکرد بمراتب زودتر از آنچه فکر می کنیم سراغمان می آید.

انتهای پیام/د.ز