به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، صادق نجفی در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی که با محوریت تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را یک فرصت ارزشمند ملی برای تقویت شاخص‌های گردشگری کشور دانست و عنوان کرد: تأثیرات «تبریز ۲۰۱۸» فراتر از محدوده جغرافیایی تبریز بوده و دستاوردی در […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، صادق نجفی در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی که با محوریت تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را یک فرصت ارزشمند ملی برای تقویت شاخص‌های گردشگری کشور دانست و عنوان کرد: تأثیرات «تبریز ۲۰۱۸» فراتر از محدوده جغرافیایی تبریز بوده و دستاوردی در خدمت اهداف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشور است.

شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ یک موضوع ملی است که دستاوردهای آن در خدمت گردشگری کشور خواهد بود، ابراز داشت: نگرش ملی به این موضوع و نقش آفرینی دولت و نمایندگان مردم در مجلس و شورا در این خصوص ضروری است.

معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر نیز در این نشست با انتقاد از شرایط گردشگری در تبریز، اذعان کرد: با وجود اینکه پروژه تبریز ۲۰۱۸ در دستورکار است، اما شاهد بودیم که در ایام نوروز هیچ نشانی از این پروژه در اماکن فرهنگی به خصوص، بر روی بلیط های گردشگری وجود نداشت.

وی متذکر شد: این اتفاق در حالی رخ داد که بر روی بلیط‌های گردشگری تصاویری از اصفهان و شیراز به چشم می‌خورد اما تصویری از تبریز بر روی بلیط ها دیده نمی‌شد.

مرتضی‌آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز با انتقاد از بی‌توجهی دولت به پروژه‌ی تبریز ۲۰۱۸، تصریح کرد: موضوع اعتبار برای پروژه تبریز ۲۰۱۸ مسئله‌ای است که در دولت باید پیگیری شود، انتظار می‌رفت ردیف بودجه ای در این خصوص در بودجه سالانه دیده شود اما متاسفانه دولت حتی یک ریال برای این رویداد بین المللی در بودجه سنواتی ندیده است.

در ادامه سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با اشاره به نشستی که با جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری داشته است، یادآور شد: بنده در آن جلسه متوجه شدم دولت آمادگی لازم برای برگزاری پروژه تبریز ۲۰۱۸ ندارد و هیچ برنام‌ ریزی در این زمینه در دستورکار قرار نگرفته است.

وی با انتقاد از اتلاف زمان، اعلام کرد: انتظار داریم دولت همه همت خود را در این مسیر به کار گیرد و بداند نمایندگان نیز از تمام توان خود برای هماهنگ کردن سازمان ها استفاده خواهند کرد.

یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در این نشست بیان داشت: زمانی که معاون اول ریاست جمهوری در پروژه تبریز ۲۰۱۸ نیست چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم دولت بتواند از عهده این پروژه برآید.

وی تاکید کرد: تبریز ۲۰۱۸ نیازمند اعتبار ویژه است که در این زمینه ضعف‌هایی به چشم می‌خورد.