به گزارش انعکاس بناب شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با آخرین اقدامات امدادی انجام گرفته در خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۲۳ پس‌لرزه که بزرگترین آنها ۳٫۵ ریشتر بوده در این منطقه به وقوع پیوسته است. وی افزود: ۹۷ روستا شامل ۳۱ هزار و ۱۵۰ نفر توسط […]

به گزارش انعکاس بناب شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با آخرین اقدامات امدادی انجام گرفته در خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۲۳ پس‌لرزه که بزرگترین آنها ۳٫۵ ریشتر بوده در این منطقه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: ۹۷ روستا شامل ۳۱ هزار و ۱۵۰ نفر توسط نیروهای امدادی مورد ارزیابی قرار گرفته است که ۱۴ روستا بین ۱۰ تا ۷۰ درصد دچار آسیب شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۳ شهرستان سملقان، مانه و بجنورد متاثر از این زلزله ۵٫۷ ریشتری شده است، گفت: ۱۱ تیم واکنش سریع،‌ ۴ تیم آنست و ۱۴۲ نیروی عملیاتی جهت کمک به حادثه دیدگان اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی پتو، چادر و موکت میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: یک فروند بالگرد و ۲۹ خودروی عملیاتی در این زمینه به‌کارگیری شده است.

فتحی از مصدومیت ۲۷۰ نفر در اثر این حادثه خبر داد و اعلام کرد: متاسفانه براساس اطلاعات واصله ۲ نفر در روستاهای لنگر و قره‌چه جان خود را از دست داده‌اند.