به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج الهی از ثبت نام ۱۰ طرح پشتیبان و ۳۰۴ طرح انفرادی برای اخذ تسهیلات خود اشتغالی در سال جاری خبر داد. فرماندار بناب افزود: برای این منظور ۲۱میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که کل اعتبارات خود اشتغالی استان ۵۰ میلیارد ریال می باشد که تسهیلات درخواستی […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج الهی از ثبت نام ۱۰ طرح پشتیبان و ۳۰۴ طرح انفرادی برای اخذ تسهیلات خود اشتغالی در سال جاری خبر داد.
فرماندار بناب افزود: برای این منظور ۲۱میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که کل اعتبارات خود اشتغالی استان ۵۰ میلیارد ریال می باشد که تسهیلات درخواستی بنابیها ۴۱ درصد کلا اعتبار استان است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ برای شهرستان بناب ۳۰۵۰ شغل جدید تعهد شده است گفت: در ۲ ماه گذشته برای ۳۶۳ نفر شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت گردیده است که مرکز فنی و حرفه ای با ۱۰۸ شغل جدید نسبت به سایر ادارات پیشتاز می باشد.

فرماندار بناب سود تسهیلات خود اشتغالی را ۴ درصد اعلام کرد و افزود: اولویت پرداخت تسهیلات خود اشتغالی با طرح های پشتیبان بوده و در صورت باقی ماندن اعتبار طرح های انفرادی نیز مشمول دریافت تسهیلات خواهند بود .
ولی اله فرج الهی با تاکید بر نظارت کامل بر نحوه پرداخت تسهیلات خود اشتغالی گفت: متاسفانه در برخی موارد وام گیرندگان تسهیلات را در مشاغل غیر مصوب هزینه می کنند که این موضوع ظلم در حق سایر متقاضیان بوده و از نظر شرعی نیز ایراد دارد .
وی افزود : در حال حاضرمجوز استخدام در ادارات دولتی صادر نشده و برای ایجاد شغل پایدار برای جوانان توسط بخش خصوصی اقدام شود.

فرماندار بناب با اشاره به جو سازی برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه شغل وجود دارد ولی دولت ایجاد اشتغال نمی کند گفت: ایجاد اشتغال پایدار منوط به ایجاد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است و باید در این زمینه امنیت سرمایه گذاران نیز تامین شود .

وی در پایان مدیران ادارات را ازهر گونه آمار سازی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده بر حذر داشت و افزود : در زمینه آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هیچ کس حق آمار سازی ندارد و به هیچ وجه نباید افرادی که پروانه کسب از مجامع امور صنفی دریافت می کنند در لیست اشتغال سامانه رصد قرار گیرد.

انتهای پیام/ش