به گزارش انعکاس بناب ولی اله فرج الهی در حاشیه بازدید از روند لایروبی و پاکسازی رودخانه های صوفی چای و قوبی چای با اشاره به اینکه تعداد زیادی منزل مسکونی در حریم و بستر این رودخانه ها بصورت غیر مجاز احداث شده است گفت: از این تعداد هشت واحد مسکونی در بستر رودخانه ها […]

به گزارش انعکاس بناب ولی اله فرج الهی در حاشیه بازدید از روند لایروبی و پاکسازی رودخانه های صوفی چای و قوبی چای با اشاره به اینکه تعداد زیادی منزل مسکونی در حریم و بستر این رودخانه ها بصورت غیر مجاز احداث شده است گفت: از این تعداد هشت واحد مسکونی در بستر رودخانه ها باقی مانده است که پرونده قضایی تشکیل و به محض صدور حکم این اماکن تخریب و انهار پاکسازی خواهد شد.

وی با انتقاد از مدیران ادارات خدمات رسان بعلت واگذاری خدماتی از قبیل آب، برق، گاز و تلفن به این اماکن گفت: بعلت عدم نظارت شهرداری این اماکن بدون دریافت مجوز ساخت احداث شده اند که واگذاری خدمات نیز باعث ایجاد حق در ساکنین شده است.

فرماندار بناب از لایروبی و بازگشایی ۳۸ کیلومتر از انهار دائمی این شهرستان خبر داد و گفت: برای این منظور پانزده میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرج الهی افزود: برای باقی مانده مسیر رودخانه ها امسال نیز دو میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

وی از رودخانه های صوفی چای و قوبی چای بعنوان مهم ترین رود خانه های استان نام برد و گفت: این رودخانه ها دارای ۸۵ هزار هکتار اراضی پایاب می باشند که نقش عمده ای در رونق کشاورزی منطقه دارند.

انتهای پیام/ش