به گزارش انعکاس بناب، مردم روزه دار و همیشه در صحنه شهرستان بناب در آخرین جمعه‌ ماه مبارک که به فرموده امام راحل به روز جهانی قدس نامگذاری شده، با اجتماع در میدان امام خمینی (ره) صحنه‌های پرشور دفاع از مظلوم را خلق کردند. حضور پرشور جوانان، دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی امروز […]

به گزارش انعکاس بناب، مردم روزه دار و همیشه در صحنه شهرستان بناب در آخرین جمعه‌ ماه مبارک که به فرموده امام راحل به روز جهانی قدس نامگذاری شده، با اجتماع در میدان امام خمینی (ره) صحنه‌های پرشور دفاع از مظلوم را خلق کردند.

حضور پرشور جوانان، دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی امروز ثابت کرد که حمایت از مردم مظلوم فلسطین به قشر، سن و یا گروه خاصی محدود نمی شود و آحاد مسلمانان در صفوفی در هم تنیده از آرمان های مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

راهپیمایان با مشت های گره کرده، مرگ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب را خواستار شده و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.
راهپیمایان با اعلام انزجار از سکوت مجامع بین المللی و کشورهای عربی خواستار واکنش سازمان های بین المللی نسبت به جنایات رژیم جعلی اسرائیل شدند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است».

گفتنی است، بعد از راهپیمایی و قرائت قطعنامه، مردم روزه دار بناب در نماز جمعه این شهرستان به صورت منسجم شرکت کردند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/د.ز