به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری آناج، معصومه آقاپور صبح امروز در دیدار بانوان نخبه استان با امام جمعه تبریز اظهار داشت: یکی از اقدامات فراکسیون زنان مجلس دربرنامه ششم و تصویب ۲۷ صدم از مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش زنان به خصوص زنان روستایی و ورزش‌های همگانی و صندوق جوانان بوده […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری آناج، معصومه آقاپور صبح امروز در دیدار بانوان نخبه استان با امام جمعه تبریز اظهار داشت: یکی از اقدامات فراکسیون زنان مجلس دربرنامه ششم و تصویب ۲۷ صدم از مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش زنان به خصوص زنان روستایی و ورزش‌های همگانی و صندوق جوانان بوده که در اولین سال اجرای اجرای برنامه ششم در بودجه ۹۶ ابلاغ گردیده است.

وی ادامه داد: در فراکسیون قضایی نیز در خصوص صدور شناسنامه برای فرزندان زنانی که همسران خارجی دارند و همسرانشان آنها را ترک کرده یا بلاتکلیف گذاشته‌اند، عنوان گردید که در نهایت مقرر شد هفته‌ی بعد در صحن علنی مجلس طرح شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش زنان در استان و به ویژه زنان روستایی نیاز به اهتمام جدی از سوی مسئولین دارد، این طرح در راستای تسهیل ورزش زنان روستایی مطرح شده است که ساختمان‌های دهیاری در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد و آنها تجهیز را انجام دهند.

آقاپور یادآور شد: در دولت دوازدهم به شدت پیگیر هستیم در شاخه‌ی وزراء و لایه‌های اول و دوم مدیریت از زنان استفاده شود زیرا یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی و توسعه پایدار مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی است.

این نماینده مجلس ازدواج دختران زیر سن ۱۴ سالگی را یکی از آسیب‌های استان دانسته و افزود: در سال گذشته ۵۳۰ ازدواج دختر زیر ۱۴ سال ثبت گردیده است، عواقب و تهدیدات ازدواج زودرس برای جامعه بیشتر از فرصت‌های آن است.

وی تاکید کرد: در این خصوص باید فرهنگ سازی‌هایی انجام گیرد و سن ازدواج بین ۱۵ الی ۱۸ سالگی انجام گیرد، زیرا عدم توانایی در خصوص احقاق حقوق، قرار گرفتن در معرض بیماری‌های جسمی، سقط جنین و افزایش طلاق تنها مواردی از پیامدهای ازدواج زودرس است.