به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه شهرستان بناب اظهار داشت: مطلب بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که هرکسی بعد از اعلام نتایج آرای انتخابات از سوی مردم انتخاب شد، رئیس جمهور قانونی نظام و منتخب کل مردم […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه شهرستان بناب اظهار داشت: مطلب بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که هرکسی بعد از اعلام نتایج آرای انتخابات از سوی مردم انتخاب شد، رئیس جمهور قانونی نظام و منتخب کل مردم شناخته می‌شود و به هیچ طیف و گروهی خاصی تعلق ندارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب بر نسبت به تمام آحاد جامعه مسؤولیت دارد و باید جوابگوی افرادی که به ایشان رای دادند و یا کسانی که به دیگری رای دادند،باشد، گفت:ایشان باید به وعده و تعهدات خود دقیقا عمل کند و از کارهای بسیار ضروری رئیس جمهور دقت در انتخاب کابینه است.

خطیب جمعه بناب با انتقاد شدید از  عملکرد وزارت کشور افزود: سر و سامان دادن به وزارت کشور یکی از اولویت‌های کاری رئیس جمهور باید باشد.

در سطح استان و شهرستان استاندار و فرماندار وجود خارجی ندارد

وی خاطرنشان کرد: عملکرد و کارنامه وزارت کشور در چهار سال گذشته درخشان نبوده و از رأس این وزارتخانه تا ذیل آن مدیران وزارت کشور ضعیف و ناتوان عمل کردند و در سطح استان و شهرستان استاندار و فرماندار آن وجود خارجی ندارد.

باقری‌بنابی گفت: نمونه دیگری از عملکرد ضعیف وزارت کشور در ۲ انتخاباتی است که در زمان آقای روحانی برگزار شد،آقای وزیر کشور و اصحاب ایشان در برگزاری انتخابات درمانده و بیچاره ظاهر شدند.

وی ادامه داد: در انتخابات سال ۹۴ در اکثر حوزه‌‌ها معامله و داد و ستد رأی مشهود بود و در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال عدم امکان رأی‌دهی میلیون‌ها شهروند از سراسر کشور در برابر صندوق‌های رأی ملموس بود که دست خالی به منازل خود برگشتند در حالی که از اول انقلاب چنین موردی سابقه نداشت.

امام جمعه بناب گفت: رئیس جمهور باید به این حقایق توجه کرده و در آنها تأمل کند و به فشارهای وارده از سوی سهم‌خواهان توجه نکند.

باقری بنابی با اشاره به موقعیت خطیر کشور در شرایط فعلی گفت: رئیس جمهور باید در انتخاب مدیران سیاسی کشور از ابتدای تشکیل کابینه دقت و توجه کند و این برهه جای معامله، مسامحه و رفیق بازی نیست که با ناموس کشور بازی می‌شود.

رئیس‌جمهور در برابر سپاه به عنوان چشم و گوش کشور لطف بیشتری داشته باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب گفت: اوضاع و احوال منطقه‌ای ایجاب می‌کند رئیس‌جمهور در چینش کابینه و انتخاب وزیران باید حساب شده عمل کند و دقت فراوان به خرج دهد.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید در قبال خواسته‌های رهبری نهایت ادب را از خود نشان دهد و در برابر سپاه که چشم و گوش کشور است، لطفش به این مجموعه مضاعف شود.

خطیبب جمعه بناب با بیان اینکه وضع اقتصادی کشور از یک بیماری مزمن رنج می‌برد، اظهار داشت: هر چند در دولت یازدهم گام‌هایی برداشته شده اما کافی نیست و وجود فاصله طبقاتی مردم را رنج می‌دهد.

دولت برای کاهش اختلاف طبقاتی برنامه داشته باشد

وی گفت: باید به وضع محرومان جامعه فریادرسی و چاره‌جویی شود،دولت برای کاهش اختلاف طبقاتی برنامه داشته باشد و برای رسیدن به این هدف بسیار مهم، دولت به همکاران جهادگر نیاز دارد.

باقری بنایی با تقبیح رفتارها و عملکرد جناح سیاسی حاکم در کشور اظهار داشت: اگر جنا‌ح‌های سیاسی در کشور به بهانه‌های گوناگون به دعواهای واهی بپردازند و به قصد چنگ زدن به قدرت درگیر شوند، نه دولت روحانی بلکه ده‌ها دولت قدرتمند دیگر اگر سرکار بیایند نمی‌توانند به اقتصادی مقبول و مورد نظر رهبری دست یابند.

وی گفت: تک‌تک این آقایان در سال‌های گذشته آمدند و رفتند و امتحان دادند و اگر خوب امتحان می‌دادند وضع کشور بهتر از این می‌شد و آنهایی که دعوا می‌کنند، غیر از خود را تحمل نمی‌کنند به خاطر این است که می‌خواهند تحت هر شرایطی در قدرت باشند.

امام جمعه بناب خطاب به تمام گروه‌های سیاسی کشور و سران جناح‌ها هشدار داد که اگر این روش ادامه یابد قطعاً به زیان مردم و کشور خواهد بود.

باقری بنابی در عین حال اذعان داشت: خداوند با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است، مردم امروز نیازمند بهبود وضع معیشتی و اقتصادی هستند که همواره در سال‌های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

انتهای پیام/ش