به گزارش انعکاس بناب، به دنبال انتشار خبر خطبه‌های نماز جمعه این هفته بناب ( بیست و سوم تیرماه) با تیتر رئیس‌جمهور توجه کند کابینه جای معامله، مسامحه و رفیق بازی نیست، استانداری‌ آذربایجان‌شرقی در واکنش به سخنان امام جمعه بناب برای تنویر افکار عمومیِ مردم شهیدپرور و فرهیخته استان و شهرستان بناب مواردی  به […]

به گزارش انعکاس بناب، به دنبال انتشار خبر خطبه‌های نماز جمعه این هفته بناب ( بیست و سوم تیرماه) با تیتر رئیس‌جمهور توجه کند کابینه جای معامله، مسامحه و رفیق بازی نیست، استانداری‌ آذربایجان‌شرقی در واکنش به سخنان امام جمعه بناب برای تنویر افکار عمومیِ مردم شهیدپرور و فرهیخته استان و شهرستان بناب مواردی  به شرح زیر اعلام کرد.

۱- دولت محترم تدبیر و امید از بدو آغاز به کار خود به واسطه میثاقی که با مردم سربلند ایران اسلامی بسته است، اساس کار خود را در بازگرداندن ثبات، آرامش و شکوفایی به تمام عرصه‌های کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی قرار داده و رویه و سیاق عمومی دولت گوش فرادادن به انتقادات مصلحانه و دلسوزانه همه آحاد مردم و صاحبنظران و به کار بردن پیشنهادات خردمندانه و در کنار آن پرهیز از ورود به حواشی و مناقشات بی‌حاصل بوده است که می‌تواند مسیر رشد، آبادانی و عزت کشور را ناهموار کرده و ضمن هدررفت وقت و توان خدمتگزاران، زمینه را برای بهره‌برداری بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی فراهم آورد.

حصول چنین اهدافی، با مجاهدت‌های شبانه‌روزی کلیه ارکان دولت تدبیر و امید از شخص ریاست محترم جمهور گرفته تا کلیه مدیران و کارکنان، به دست آمده است و در پیشگاه مردم آگاه و آزاده ایران اسلامی پاسخی افتخارآمیز دریافت کرده است که در ۲۹ اردیبهشت امسال شاهد مشارکت سیاسی و گسترده مردم در انتخابات بوده و جناب آقای روحانی را با رأیی افزون‌تر از دوره قبل پیروز این عرصه کردند.

در استان آذربایجان‌شرقی نیز قریب به ۷۰ درصد حائزان شرایط رأی‌دهی پای صندوق‌های رای رفتند و با ثبت آراء ۶۵ درصدی به جناب آقای دکتر روحانی، با زبانی گویا و روشن اعتماد و قدرشناسی خود را نسبت به فرزندان تلاشگر خود در ارکان اجرایی کشور اعلام کردند.

۲- همانگونه که عموم مردم عزیز استحضار دارند، فریضه عبادی – سیاسی نماز جمعه در جای جای میهن عزیزمان میعادگاه مومنانی است که براساس آموزه‌های دین اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام همچنین مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری جهت به هم پیوستگی افزون‌تر مردم و مسؤولان و تحکیم صفوف مومنان برگزار می‌شود اما متاسفانه امام جمعه محترم بناب در خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۲۳/۴/۹۶ مواردی را مطرح کردند که نه تنها هیچ تناسبی با رسالت خطیر و جایگاه ارزشمند امامت جمعه ندارد بلکه موجب وهن در اجرای انتخابات‌هایی شده است که به تعبیر مقام معظم رهبری سند افتخار نظام اسلامی به‌شمار آمده‌اند.

۳- خطیب محترم به جهت سوءذهنیت از انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۳۹۴ و عدم موفقیت فرزند ایشان در این انتخابات، به صورت مداوم به دولت، مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی هجمه می‌آورند و در خطبه‌های نماز جمعه مطالبی را طرح می‌‌کنند اما سیاست همیشگی ما بر حفظ  جایگاه امامت جمعه و ایجاد وحدت در شهرستان بوده است.

در ایام انتخابات ریاست جمهوری ایشان به کرات دولت تدبیر و امید و شخص جناب آقای روحانی را مورد انتقاد قرار داده‌اند، البته هفته گذشته به دلیل دلخوری ایشان از انتخاب جناب آقای اعزازی نماینده محترم شهرستان بناب به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان، طرح چنین مطالبی متصور بود.

در انتخابات سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی اگر بنابه گفته ایشان تخلفی در خصوص خرید و فروش رای صورت گرفته بود و اسناد متقن و محکمه پسندی داشتند، لازم بود در مهلت قانونی آنها را در اختیار مراجع قانونی قرار می‌دادند که این کار انجام نشد و مزید بر اینها اعزام بازرسان ویژه استاندار به شهرستان و گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی در تائید انتخابات و عدم بروز تخلف، حکایت از سالم بودن انتخابات داشت و ادعای ورود صدها دستگاه وسایل نقلیه حامل شهروندان غیربنابی برای رای دادن، چیزی جز زیرسوال بردن انتخابات توسط امام جمعه محترم بناب نبوده است.

۴- انتخابات دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت سال‌جاری در حوزه انتخابیه بناب در کمال آرامش و امنیت برگزار شد و فرآیند اخذ رأی تا ساعت ۲۴ شب ادامه داشت و هیچ گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه اخذ رأی به هیأت اجرایی، نظارت و بازرسی واصل نشد و کلیه مراجعان به شعب اخذ رأی موفق به شرکت در انتخابات شدند که مشارکت ۷۰ درصدی مردم در این انتخابات مؤید این مطلب است.

۵- شهرستان بناب از جمله پیشروترین و فعال‌ترین شهرستان‌های استان در جذب اعتبارات عمرانی و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بوده است و مردم خوش‌فکر و خلاق بناب با بهره‌گیری از فرصت درخشانی که دولت تدبیر و امید در اختیارشان گذاشته است، توانسته‌اند سهم بیشتری از سایر شهرستان‌ها در بهره‌گیری از تسهیلات کشوری را جذب کنند. تشکیل جلسه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرک‌های صنعتی شهرستان بناب با واحد‌های تولیدی به طوریکه در طول ۵/۳ سال گذشته، استاندار شخصاً به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی هفت بار به شهرستان بناب سفر کرده و علاوه بر این ۵۰ نفر از مدیران کشوری اعم از رؤسای قوا، وزراء، معاونان وزراء و سایر مدیران کشور در شهرستان مذکور حضور یافته و در هر مورد ضمن دیدار با مردم و حضور در جلسات با ایشان نیز ملاقات داشته‌اند.

واقعاٌ جای تاسف است که زیرسوال بردن غیرمنصفانه فعالیت‌های دولت در شهرستانی صورت می‌گیرد که مدیران استان در مجامع کشوری اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته در شهرستان بناب را به عنوان برجسته‌ترین فعالیت‌های حوزه خود گزارش می‌کنند.

۶- شهرستان بناب به جهت عملکرد موفق در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مخصوصاٌ در زمینه سرمایه‌‌گذاری و اشتغال در استان به عنوان شهرستان برتر انتخاب شده است و نیز کسب رتبه برتر مدیران شهرستان در بخش‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی، رتبه اول در خصوص احیای دریاچه‌ی ارومیه و نیز رتبه اول در تغییر الگوی کشت، نشان از موفقیت این شهرستان دارد.

همچنین با جذب ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از خیران محترم و احداث مدارس و فضاهای آموزشی، در این زمینه  نیز رتبه اول استان را شهرستان بناب به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است افزایش صادرات شهرستان از ۲۰ هزارتن در سال ۹۲ به ۴۵ هزارتن در سال ۹۵ و کسب رتبه اول صادرات، ایجاد پایانه صادرات شهرستان، صدور گواهی مبداء و سایر مجوز‌ها برای اولین بار و رفع موانع تولید با تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی (به طوریکه امروز در شهرستان بناب هیچ واحد تولیدی تعطیل شده وجود ندارد)، از افتخارات این شهرستان به‌شمار می‌آید.

در پایان خاطرنشان می‌سازد، براساس گزارش‌های واصله ایشان به علت اختلاف با نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و ناراحتی از نتیجه انتخابات مجلس، متأسفانه در اغلب جلسات با مدیران ادارات شهرستان و استان اظهار ناراحتی می‌‌کنند و مسئولان در پاسخ به سلامت انتخابات و احترام به رأی مردم تأکید کرده و خواهند کرد.

در خاتمه از خداوند بزرگ توفیق روزافزون و سعادت و سلامت این بزرگوار و عموم مردم عزیز متدین و انقلابی شهرستان بناب را مسئلت می‌ کنیم.

انتهای پیام/منبع: فارس