به گزارش انعکاس بناب، ضیاءالله اعزازی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز درباره آخرین روند رایزنی‌ها در کمیسیون آموزش مجلس برای انتخاب وزرای علوم و آموزش‌وپرورش دولت دوازدهم اظهار کرد: هنوز روی مصداق‌ها بحث نشده و منتظریم آقای رئیس‌جمهور وزرای موردنظر خود را معرفی کند و ما هم طبق وظیفه قانونی خود، آن‌ها […]

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءالله اعزازی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز درباره آخرین روند رایزنی‌ها در کمیسیون آموزش مجلس برای انتخاب وزرای علوم و آموزش‌وپرورش دولت دوازدهم اظهار کرد: هنوز روی مصداق‌ها بحث نشده و منتظریم آقای رئیس‌جمهور وزرای موردنظر خود را معرفی کند و ما هم طبق وظیفه قانونی خود، آن‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزرای فعلی علوم و آموزش‌وپرورش گفت: عملکرد ‌فرهادی بد نبوده البته نسبتاً بد نبوده نه اینکه ایده آل باشد. ولی آقای دانش آشتیانی را وزیر موفقی ندیدیم و ارزیابی شخصی من این است که خودش را وزیر بسیار ضعیفی نشان داد.

وی در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها مبنی بر معرفی جعفر توفیقی و شهیندخت مولاوردی برای تصدی این دو وزارتخانه تأکید کرد: شناختی از این نفرات ندارم و چون هنوز معرفی رسمی انجام نشده، بررسی‌ها را شروع نکرده‌ایم و برای همین نمی‌توانم نظر بدهم. ولی پس‌ازاینکه معرفی شدند از طریق کانال‌های مختلف گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر افراد مناسبی باشند حتماً تائید می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: طبیعی است که وزیر باید با رئیس‌جمهور همراه باشد و اگر همراه نباشد نمی‌توانند باهم کار کنند. این همراهی چه جناحی باشد، چه فکری یا کاری بالاخره باید این اجازه را به رئیس‌جمهور بدهیم او خودش نفرات را انتخاب کند ولی شاخصه‌هایی مثل کارآمدی، تجربه کافی، متدین و انقلابی بودن و مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند، مهم هستند.

اعزازی تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور بتواند فردی همراه با خودش در عین داشتن این شاخصه‌ها پیدا کند طبیعتاً ازنظر ما هم مورد تائید قرار می‌گیرد و این‌طور هم نیست که اصلاً نتوان چنین نفراتی در کشور پیدا کرد. ولی اگر نگاه صرفاً جناحی باشد و تقسیم‌بندی صورت بگیرد، مثلاً بگویند دو نفر از فلان جناح و یک نفر از فلان حزب باشد، این‌طوری نمی‌شود کابینه انتخاب کرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سؤال که آیا رایزنی‌های خاصی برای افزایش تعداد وزرای انتخابی از این منطقه در کابینه دوازدهم صورت گرفته است یا خیر، گفت: من شخصاً معتقدم این‌جور تقسیم‌بندی‌ها و قوم‌گرایی جواب نخواهد داد. بنده دنبال وزیری هستم که برای مردم کار کند البته طبیعی است که هرکس هم‌زبان خود را بیش‌تر دوست دارد و اگر ۱۰ وزیر آذربایجانی در کابینه باشد ما هم خوشحال می‌شویم. ولی اگر سهم خواهی کنیم و رئیس‌جمهور را مجاب کنیم که کابینه را بین استان‌ها تقسیم کند، این نه‌تنها جواب نمی‌دهد، بلکه عملی هم نیست.

وی ادامه داد: باید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم و به دنبال وزرای کارآمد، توانمند و ولایتمدار باشیم که البته قطعاً در بین این‌ها ترک و آذربایجانی هم خواهند بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره مشکلات فارغ‌التحصیلان بورسیه‌ای دکترا که علی‌رغم تعهد وزارت علوم جذب هیئت‌علمی دانشگاه‌ها نمی‌شوند، اظهار کرد: چنین چیزی به‌طور مصداقی برای ما گزارش نشده و من چیزی دراین‌باره نشنیده‌ام اما به‌هرحال ملاک قانون است و هرچه قانون بگوید باید به همان عمل شود.

انتهای پیام/ش