به گزارش انعکاس بناب، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز صبح امروز در دیدار امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان بناب بر لزوم توجه بیش از پیش بر موضوع فعالیت های فرهنگی با رویکرد مقابله با تهدید و تو طئه های مختلف دشمنان […]

به گزارش انعکاس بناب، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز صبح امروز در دیدار امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان بناب بر لزوم توجه بیش از پیش بر موضوع فعالیت های فرهنگی با رویکرد مقابله با تهدید و تو طئه های مختلف دشمنان تاکید کرد و همه اقشار را در این خصوص مسئول دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت عملیاتی کردن تذکر لسانی در جامعه اظهار کرد: باید طوری شود که تذکر لسانی در جامعه پیاده شده و این امر به یک فرهنگی تبدیل شود.

وی همچنین با بیان اهمیت اجرای فریضه مهم «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید طوری در جامعه اجرا شود که وقتی فردی امر به معروف می کند طرف مقابل احساس نکند که در مقابل وی ایستاده است.

نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد جنگ تمام عیار فرهنگی و عقیدتی از سوی دشمنان علیه باورها و مبانی اسلامی و شیعی هستیم و دنیا را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده اند و در تلاشند صدای اسلام را که از ایران بلند می شود، خاموش کنند، در چنین شرایطی توجه به نیازهای فرهنگی جوانان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با بیان اینکه استحاله فرهنگی و زیر سئوال بردن اصل نظام اسلامی هدف اصلی دشمنان انقلاب است؛ گفت: دستگاه های فرهنگی کشور از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه و ائمه جماعات باید فعالیت گسترده و به روزی را برای مقابله با هجمه های مختلف دشمنان انجام دهند.
وی یادآور شد: فعالیت های سنتی جوابگو نبوده و برای مقابله با تهدیدات دشمنان انجام فعالیت های فرهنگی گسترده و به روز لازم و ضروری است و در این میان نقش بسیج در مقابله با توطئه های دشمنان ارزشمند و بی بدیل بوده و باید اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد استمرار یابد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های علمی، فرهنگی، دانشگاهی و صنعتی شهرستان بناب اذعان کرد: خوشبختانه جایگاه بناب در این بخش ها جایگاه والایی است و حوزه علمیه این شهرستان نیز نه تنها در استان بلکه در سطح کشور کم نظیر و بی نظیر بوده و افتخار بزرگی برای بناب است.

وی با تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ یوسفعلی باقری بنابی بنیانگذار فقید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب تصریح کرد: این عالم وارسته فرزندان و عالمان وارسته ای را تربیت و تحویل جامعه داده که استان از این نعمات بهره مند بوده و وجود این علمای بزرگ یک فرصت ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان تبریز همچنین با اشاره به جایگاه بالای شهرستان بناب در بحث اقتصاد بیان کرد: این شهرستان همواره قطب مهم اقتصادی آذربایجان شرقی بوده و در بحث صادرات نیز نقش ارزشمندی دارد و جزو شهرستان های برتر در حوزه صادرات شناخته می شود.

امام جمعه شهرستان بناب نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به کلمات و جملات درج شده در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از سوی مقام معظم رهبری، آنچه در این حکم بیشتر جلوه گر است تأکید بر وحدت، همدلی و اتحاد است.

وی افزود: امیدواریم حضور حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم در استان منشاء تحولات بزرگ فرهنگی و دینی باشد.
ا

مام جمعه بناب در پایان تصریح کرد: در اوضاع و احوال منطقه ای که آتش فتنه و تفرقه و شرارت کل منطقه را در بر گرفته است، قطعاً حضور حضرت عالی در این استان منشاء برکت و تحولات بزرگی خواهد بود.