به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار بناب با اعلام این مطلب بیان کرد: قسمتی از این محلات یازده گانه به جهت ساخت و سازهای بی رویه به مجموعه شهر وصل شده اند.  وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در جهت ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار بناب با اعلام این مطلب بیان کرد: قسمتی از این محلات یازده گانه به جهت ساخت و سازهای بی رویه به مجموعه شهر وصل شده اند.

 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در جهت ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و سایر دستگاه ها بیش از ۹۵ درصد جلوی توسعه و ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی را در حاشیه های این شهر گرفته ایم و اقدامات صورت گرفته نیز نتیجه بخش بوده است.

 نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین تشکیل کارگاه ها و کلاس های آموزشی و سایر اقدامات فرهنگی برای تونمندسازی ساکنان این محلات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهر اعلام و تصریح کرد: اهداف مختلفی در تشکیل این کلاس ها دنبال شد که نتیجه بخش بود.

فرج الهی با اشاره به توجه و عنایت ویژه دولت یازدهم به ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در کشور یادآور شد: پروژه های مختلف عمرانی نیز در این مناطق توسط دولت انجام شد که در فاز اول بازگشایی معابر و صدور پروانه ساخت در این مناطق با ۵۰ درصد تخفیف از جمله این اقدامات بود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت برای ساماندهی ۵ آسیب اجتماعی در این مناطق اختصاص سهم شهرستان بناب را از مبلغ پیش بینی شده خواستار شد.

 وی همچنین از اختصاص حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مختلف در سکونتگاه های غیررسمی بناب خبرداد و خواستار تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه ها شد.

 رئیس ستاد بازآفرینی شهری پایدار بناب در ادامه بر اختصاص اعتبار و تسهیلات مورد نیاز کم بهره برای اشتغال ساکنان و جوانان ساکن در این محلات از سوی دولت تأکید کرد.

 فرج الهی عدم تهیه گزارش و مستندات لازم از کارهای صورت گرفته در سکونتگاه های غیررسمی را از مشکلات اساسی این شهرستان اعلام کرد و از شهرداری به عنوان دبیرخانه این کارگروه خواست سریعاً نسبت به جمع بندی و مستند سازی از اقدامات صورت گرفته در این محلات اهتمام کند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ محله در سطح کشور به عنوان بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شناخته شده است؛ گفت: بر اساس برنامه تنظیم شده قرار است هر سال ۲۷۰ محله ترمیم و بازسازی شوند که ظرف ۱۰ سال این کار صورت خواهد گرفت تا بلکه بتوانیم ظرف ۱۰ سال به شاخص های تعیین شده دست یابیم.

بابک نجفیان با اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته در شهرستان بناب در این بخش تصریح کرد: علیرغم اینکه کارهای بزرگی در این شهرستان صورت گرفته و مسئولان استانی همواره در جلسات مختلف از این شهرستان مثال می زنند ولی به جهت عدم مستند سازی و ارائه عملکرد کارهای صورت گرفته باعث شده کارهای صورت گرفته مغفول بماند. شهرستان بناب از جمله شهرهایی است که طرح آن مطالعه شده است.