به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج اللهی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد بلای خانمان سوز در جامعه است، گفت: مسئولان استانی و کشوری باید از تمامی امکانات و ظرفیتها در بخش پیشگیری و آموزش استفاده کنند، تا مبارزه با مواد مخدر به یک فرهنگ عمومی […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج اللهی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد بلای خانمان سوز در جامعه است، گفت: مسئولان استانی و کشوری باید از تمامی امکانات و ظرفیتها در بخش پیشگیری و آموزش استفاده کنند، تا مبارزه با مواد مخدر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

فرماندار بناب با اشاره به کشفیات و آمار دستگیریها در زمینه مواد مخدر، گفت: در ۴ ماهه سال جاری در مقایسه به سال قبل دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی تعداد معتاد تابلو دستگیر شده در ۴ ماهه اول سال ۹۵ را ۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: این در حالیست که تعداد معتادان تابلو و متجاهر دستگیر شده در مدت مشابه سال جاری به ۲۹۶ نفر رسیده است.

فرج اللهی میزان کشف مواد مخدر در سال ۹۵ را ۶۳ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: طی ۴ ماهه امسال مشابه میزان کشفیات مواد مخدر به ۷۲ کیلوگرم رسیده که در مقایسه با سال قبل رشد ۱۴ درصدی داشته است.

رئیس شورای تامین شهرستان بناب تعداد افراد پاک شده از دام اعتیاد در سال ۹۵ را ۴۰ نفر و ۴ ماهه سال ۹۶ را ۴۳ نفر اعلام کرد.

فرماندار بناب با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد شهرستان بناب هم اکنون فعال می باشد، گفت: در حال حاضر ۵۸ نفر در این کمپ در حال مداوا و ترک هستند.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث توزیع رایگان مواد مخدر در کشور، گفت: این موضوع طرح مبارزه با مواد مخدر را زیر سوال برده است، که امیدواریم مدیران برنامه ریزی بهتری در این خصوص داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از دهیاران روستاها بابت همکاری بهتر در پاکسازی محلات آلوده در روستاها، گفت: همچنان از دهیاران محترم خواهشمندیم در جهت مبارزه با مواد مخدر کمک حال نیروی انتظامی باشند.

سرهنگ اللهوردیان افزود: از اینکه تعداد دستگیرشدگان مواد مخدر در سطح شهرستان افزایش پیدا کرده است جای خوشحالی نیست و تنها نشان دهنده فعالیت بیشتر مسئولان در این بخش است.

انتهای پیام/ش