به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب، ولی‌الله فرج اللهی عصر امروز در مراسم تحلیف و شروع به‌کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به ظرفیت قانونی شوراهای اسلامی‌شهر و روستا اظهار کرد: برای اولین بار طی ۵ دوره گذشته در تمامی روستاهای بناب انتخابات شوراهای اسلامی برگزار شد. وی با بیان اینکه شوراها به عنوان […]

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب، ولی‌الله فرج اللهی عصر امروز در مراسم تحلیف و شروع به‌کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به ظرفیت قانونی شوراهای اسلامی‌شهر و روستا اظهار کرد: برای اولین بار طی ۵ دوره گذشته در تمامی روستاهای بناب انتخابات شوراهای اسلامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مجلس محلی هستند؛ تصریح کرد: شوراها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت هستند و در اجرای سیاست‌های دولت و حاکمیت همکاری می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب گفت: مجموعه دولت و مدیران همه باید توجه داشته باشند که شوراها به عنوان بازو و ظرفیت مردمی هستند که در اجرای سیاست‌ها به دولت کمک می‌کنند.

فرج اللهی همچنین با تأکید بر اینکه هیچ مدیری نباید در مقابل شوراها جبهه‌گیری کند؛ اظهار کرد: مجموعه مدیران شهرستان باید شوراهای شهری و روستایی را در کنار خود ببینند و تا زمانی که اعضا شورا در مسیر قانونی حرکت می‌کنند، تمام مسؤولان در کنار آنها خواهند بود و خدای نکرده اگر شورایی از مسیر قانونی خود خارج شود، قانون به آن رسیدگی می‌کند.

وی یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار مردم مسؤولیت سنگینی برای تبیین و ارتقا این جایگاه دارند و البته همه دستگاه‌های شهرستان هم خود را ملزم به همکاری در این زمینه می‌دانند و در مقابل شوراها نیز باید به قوانین و مقررات کاملاً آشنایی داشته و خارج از وظایف قانونی قدم برندارند.

فرماندار بناب اظهار امیدواری کرد شوراهای پنجم شهر و روستاهای بناب به عنوان شورای برتر استان انتخاب شوند و در خدمتگزاری به مردم تلاش مضاعفی داشته باشند.

فرج اللهی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده اختلاف به شورا راه یابد آن موقع است که خروجی آن در ذهن مردم عین زهر خواهد بود و به اعتماد مردم آسیب خواهد رساند. از این رو ضروری است شوراها در عین تعامل و وحدت از جنجال و التهاب بدور باشند و در سایه آرامش و عقلانیت است که می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی در ادامه با اذعان به اینکه تمام مدیران باید به جایگاه شوراها احترام قائل شوند؛ گفت: شوراها نیز حق دخالت در امورات اجرایی را ندارند و این یک آسیب است که صراحتاً قانون نیز آن را پیش بینی کرده است.

این گزارش حاکی است، رئیس جدید شورای اسلامی شهر بناب نیز با بیان اینکه شورای پنجم در حالی شورا و شهرداری را تحویل می‌گیرد که شهرداری بناب ۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

عباس ممقانی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسؤولیت سنگین شوراها بیان کرد: قوانینی که جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در آن معین کرده است، از این رو تعامل و هماهنگی نیز در حد و اندازه آن اختیارات در قانون پیش بینی شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: شورای پنجم شورای شهردار نخواهد بود و شورای شهر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در ادامه ضمن دعوت از مسؤولان جهت همکاری با شورای شهر گفت: باتشکیل کمیسیون‌های تخصصی از رؤسای ادارات در خصوص برنامه های شهری دعوت و از راهنمایی‌های آنها استفاده خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، رئیس سابق شورای اسلامی شهر بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد دوره چهارم شورای شهر بناب افزود: طی ۴ سال گذشته دوره چهارم شورا ۴۵۵ جلسه توسط شورای شهر تشکیل که ۹۱ جلسه آن رسمی و ۳۶۴ جلسه آن به‌صورت فوق العاده بود.

علی‌اصغر رحیم‌زاده عنوان کرد: طی این دوره در مجموع ۲ هزار و ۲۱۸ مصوبه توسط شورای چهارم صورت گرفته است.

وی گفت: شهرداری بناب نه تنها بدهی ندارد بلکه آورده هم دارد.

به گفته رئیس سابق شورای اسلامی شهر بناب، هم اکنون چند طرح و پروژه مهم عمرانی در نقاط مختلف این شهر از سوی شهرداری در حال اجراست.

رحیم زاده رئیس سابق شورای اسلامی شهر بناب در حالی گزارش عملکرد ۴ ساله شورای دوره چهارم شورا را اعلام کرد که در آن انتخاب ۴ سرپرست و ۴ شهردار برای شهرداری بناب در طول ۴ سال یعنی یک شهردار برای هر ۶ ماه را فراموش کرد بیان کند.

در این جلسه اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بناب با قرائت دسته جمعی سوگند‌نامه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/ج