به گزارش انعکاس بناب، جشنواره ملی کباب بناب در روزهای ۱۷ تا ۱۹ شهریور سال‌جاری به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و توانمندیهای شهرستان بناب، در محل پارک ملت این شهرستان برگزار شد. در طول سه روز برگزاری جشنواره، عرضه کباب سنتی بناب توسط کباب‌پزان برتر شهرستان برای گردشگران قابل توجه بود […]

به گزارش انعکاس بناب، جشنواره ملی کباب بناب در روزهای ۱۷ تا ۱۹ شهریور سال‌جاری به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و توانمندیهای شهرستان بناب، در محل پارک ملت این شهرستان برگزار شد.

در طول سه روز برگزاری جشنواره، عرضه کباب سنتی بناب توسط کباب‌پزان برتر شهرستان برای گردشگران قابل توجه بود و علاوه بر این در طول برگزاری، ۱۲ گروه کباب‌پز در این جشنواره به رقابت پرداختند که کیفیت کباب‌ها و نوع گوشت توسط اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت نظارت به صورت منظم بازرسی می شد.

در حاشیه این جشنواره همچنین ۳۰ غرفه صنایع‌دستی، سوغات و توانمندی‌های شهرستان بناب با همکاری جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن، بسیج سازندگی و ۶۰ غرفه دیگر توسط بخش خصوصی ویژه صنایع‌دستی و سوغات از کل کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دایر است و تا ۲۲ شهریور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اجرای برنامه های شاد و متنوع از جمله موسیقی عاشیقلار، بازیهای بومی محلی، مسابقات فرهنگی و جشن غدیر از دیگر بخشهای این جشنواره بود.

استقبال بی نظیر مردم ایران از این جشنواره طوری بود که مسئولان استانی را شگفت زده کرده و حتی مدیر کل میراث فرهنگی استان با دیدن این جشنواره قول برگزاری آن به صورت بین المللی را از سال آینده داد.

مردمان این شهرستان از دیرباز ابداع گر تهیه و پخت غذای مخصوصی از گوشت بودند که به طور عمده برای مصرف خان ها و مهمانانی خاص که در مراسم و جشن ها حضور می یافتند، تهیه می شد و بعد ها مصرف آن شکل عامیانه تری پیدا کرد.

لذت «کباب بناب» که خوردن آن رضایت هر ذائقه ای را جلب می کند، به نوع گوشت و مواد مصرفی و طرز تهیه آن و صد البته مهارت کباب پز بستگی دارد.

گفتنی است، اختتامیه این جشنواره شامگاه روز یکشنبه طی مراسمی با معرفی کباب پز نمونه و تجلیل از بانیان جشنواره برگزار شد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ش