به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی صبح امروز در همایش سالانه مجمع بسیج شهرستان نیاز امروز جامعه را مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز در بخش فرهنگ و آموزش در تمام کشور اشکالات اساسی وجود دارد که نتیجه آن عدم مهارت آموزی دانش آموزان و گرایش جوانان به سوی مدرک […]

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی صبح امروز در همایش سالانه مجمع بسیج شهرستان نیاز امروز جامعه را مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز در بخش فرهنگ و آموزش در تمام کشور اشکالات اساسی وجود دارد که نتیجه آن عدم مهارت آموزی دانش آموزان و گرایش جوانان به سوی مدرک گرایی شده است.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: در چند سال گذشته، مردم وجود دانشگاه در شهرها را عامل پیشرفت و موفقیت علمی هر شهر تصور می کردند و همین طرز فکر موجب شد در هر شهر چند دانشگاه به وجود بیاید که نتیجه این تفکر افزایش چشم گیر تعداد فارغ التحصیلان و نبود شغل برای آنان شد.

ضیاءاله اعزازی توجه کامل به عبارت فرهنگ کار که همیشه توسط مقام معظم رهبری مطرح می شود را بسیار ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر کلمه فرهنگ کار تأکید می کنند و آن بدان معناست که برنامه های فرهنگی و آموزشی کشور طوری توسط مسئولان برنامه ریزی شود تا شاهد مهارت آموزی دانش آموزان و افزایش اشتغال زائی در سطح کشور باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گرایش اکثر دانش آموزان به سوی رشته های نظری بخصوص تجربی را علت اصلی بیکاری جوانان دانست و گفت: متأسفانه بین خانواده ها فرهنگ بر این شده است که فرزندان می بایست در رشته های نظری بخصوص علوم تجربی ادامه تحصیل داده و دکتر و پزشک شوند و از این آگاه نیستند که در این رشته ها ظرفیت بسیار محدود است.

اعزازی در ادامه افزود: برای مهارت آموزی دانش آموزان و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان می بایست دانش آموزان را به سوی مدارس فنی و حرفه و کسب مهارت آموزی سوق دهیم.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس هدف اصلی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه را سوق دادن دانش آموزان به سوی رشته های فنی وحرفه ایی بیان کرد و گفت: در این برنامه تأکید شده است که حداقل ۵۰ درصد از دانش آموزان سراسر کشور به سوی رشته های فنی وحرفه گرایش داده شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی قانون گذاری دقیق و موثر در مجلس را عامل اصلی حل مشکلات جامعه دانست و گفت: اگر در مجلس شورای اسلامی کارها و قوانین درست برنامه ریزی و پیش بروند و قوانینی موثر و قابل پذیرش در میان آحاد مردم تصویب شود، اکثر مشکلات بخصوص مشکل اقتصادی از بین خواهند رفت، بنابراین نباید در مجلس شورای اسلامی قوانین دست و پاگیر تصویب و اجرائی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به وضیعت حقوق های نجومی در کشور گفت: متأسفانه برخی قوانین در شرکت ها و هیئت امناها، حقوق و پاداش اختیاری است و حتی در برخی از ادارات دولتی نیز برای پاداش ها محدودیتی وجود ندارد، اما در مجلس قوانینی تصویب شده که تمامی شرکت های خصوصی و دولتی را ملزم به پرداخت حقوق و مزایای مشخص طبق قوانین می کند.

اعزازی به ضرورت نظارت بر خیریه های سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: افزایش بی رویه این خیریه ها موجب افزایش تعداد نیازمندان نیز می شود و این در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که تعداد نیازمندان روز به روز افزایش پیدا کند، بنابراین مسئولان شهرستان می بایست نظارت بیشتری به این خیریه داشته باشند تا شاهد این نباشیم این خیریه ها به نفع منافع مالی خود اقدام به احداث و راه اندازی این خیریه بکنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از مصرف نادرست و اصراف آب در سطح شهرستان گلایه کرد و گفت: متأسفانه بناب در سطح استان جزو شهرهای پرمصرف در حوزه انرژی بخصوص آب می باشد و همین مصرف نادرست باعث شده است مقدار سهم آبه بناب از زرینه رود کفاف مصرف شهرستان را ندهد.

وی در پایان حمایت از محصولات داخلی را تنها راه حل ممکن برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: متأسفنه برخی از مسئولان کشوری در سفرهای خارجی خود از کالای خارجی خرید و به کشور میاورند که این کار باعث فرهنگ سازی نادرست در سطح جامعه می شود، بنابراین همه مردم و مسئولان باید با خرید محصولات داخلی در اقتصاد کشور سهیم باشند.

انتهای پیام/داود زیبایی