به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی صبح امروز در همایش سالانه مجمع بسیج شهرستان ظرفیت بسیج را یک توانمندی برای کشور برشمرد و گفت: در زمان جنگ سپاه از ظرفیت های خود برای دفاع از کشور و بیرون راندن دشمن استفاده می کرد و درحال حاضر از این ظرفیت در عرصه های مختلف […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی صبح امروز در همایش سالانه مجمع بسیج شهرستان ظرفیت بسیج را یک توانمندی برای کشور برشمرد و گفت: در زمان جنگ سپاه از ظرفیت های خود برای دفاع از کشور و بیرون راندن دشمن استفاده می کرد و درحال حاضر از این ظرفیت در عرصه های مختلف مانند؛ سازندگی و فرهنگی استفاده می کند.

فرج الهی با بیان این که بسیج تنها مختص به سپاه نمی باشد، گفت: امروز در تمام کشور و در هر خانواده یک بسیجی حضور دارد و نمی توان گفت که بسیج تنها به سپاه ختم می شود، بلکه بسیج در سراسر کشور در تمام عرصه های مختلف در حال تلاش و آبادانی کشور می باشد.

نماینده عالی دولت در بناب فعالیت بیشتر بسیج در دو عرصه ی فرهنگی و اقتصادی را ضروری خواند و گفت: امروز برحسب نیازهای کشور بسیج و سپاه باید در دو عرصه فرهنگی بخصوص مقابله با نفوذ و توطئه گری دشمن و در عرصه اقتصادی در زمینه اشتغال فعالیت کند چرا که اصلی ترین نیازهای کنونی جامعه در این دو عرصه است.

فرماندار بناب از کاهش ۲۵ درصدی آمار طلاق در شهرستان از سال ۹۲ تا به الان خبر داد و گفت: در چند ساله گذشته شاهد افزایش شدید طلاق در بناب بودیم که خوشبختانه با راهکارهای مناسب این آمار کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: در این چند سال بهزیستی شهرستان ملزم کردیم که در دادگستری حضور پیدا کند و با مطالعه پرونده های طلاق علتهای اصلی را ریشه یابی کنند که در تحقیقات اخیر اعتیاد یکی از عوامل اصلی به شمار می آید.

فرج الهی مهمترین دغدغه فعلی دولت را بحث اشتغال زائی عنوان کرد و گفت: با توجه بیشتر در بخش تولید و اشتغال بسیاری از مشکلات فرهنگی واجتماعی از جامعه از بین می رود و خوشبختانه در راستای اشتغال زایی گام های موثری مانند پرداخت وام اشتغال روستایی با بهره ۴ درصد از صندوق توسعه برداشته شده است.

وی در ادامه افزود: حمایت و ایجاد واحدهای تولیدی کوچک و زود بازده در دستور کار دولت قرار گرفته است تا با این کار باعث ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان باشیم.

فرماندار بناب نبود بازارچه دائمی عرضه محصولات کشاورزی و روستائی را یکی از مشکلات اصلی شهرستان عنوان کرد و گفت: در جشنواره ملی کباب بناب شاهد آن بودیم بازار خرید و فروش صنایع دستی بسیار عالی و با رونق بود و باید برای احداث بازارچه دائمی عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی اقدام شود.

نماینده عالی دولت در بناب مصرف نادرست آب در شهرستان را یکی از عوامل اصلی کمبود آب در شهرستان دانست و گفت: مصرف استاندارد آب در روز ۱۵۰ لیتر می باشد ولی در شهرشتان بناب این مقدار به ۲۳۰ لیتر در روز رسیده است، یعنی ۸۰ لیتر اضافه از حد استاندارد، که این حجم استفاده از آب نشان دهنده مصرف نادرست در بناب می باشد.

فرج الهی در ادامه افزود: در صورت قطع شدن آب زرینه رود منابع ذخیره آب شهرستان حدود ۴۸ ساعت آب ذخیره دارد و در صورت ساخت منبع ۱۰ هزار لیتری جدید ذخیره سازی به ۷۲ ساعت افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/ش