به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، رمضان اللهوردیان عصر امروز در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان بناب،با ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو در ۶ ماهه گذشته اظهار کرد: نباید به خاطر اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی افراد، از ادامه فعالیت در این زمینه کوتاه بیاییم. فرمانده نیروی انتظامی شهرستان […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، رمضان اللهوردیان عصر امروز در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان بناب،با ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو در ۶ ماهه گذشته اظهار کرد: نباید به خاطر اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی افراد، از ادامه فعالیت در این زمینه کوتاه بیاییم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب بیانکرد: میزان کشفیات موادمخدر در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۱۱۸ درصدی دستگیری قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان موادمخدر در شهرستان تصریح کرد: چهار درصد نیز افزایش پاکسازی در نقاط آلوده شهرستان را شاهد هستیم.

به گفته این افسر انتظامی، در یک ماهه گذشته ۸۲ معتاد در شهرستان جمع‌آوری و تحویل مرکز کمپ ترک اعتیاد شدند.

اللهوردیان با تأکید بر استمرار طرح پاکسازی نقاط آلوده شهرستان اذعان کرد: در بحث موادمخدر هیچ مشکلی با دستگاه قضایی شهرستان نداریم و انصافاً دادستان در این زمینه فعالیت و همکاری خوبی را با نیروی انتظامی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز ضمن تقدیر و تشکر از همکاری برخی ادارات و نهادها در ۶ ماهه اول سال در امر برگزاری کلاس‌های آموزشی، از آمادگی این اداره برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در بحث مواد مخدر در ۶ ماهه دوم سال خبرداد.

هوشنگ شریفی با بیان فلسفه وجودی و رسالت مراکز بازپروری معتادان در شهرستان گفت: معتادانی که دارای شناسنامه هستند توسط این مراکز مورد خدمات‌دهی قرار می‌گیرند و این جزو سیاست‌های دولت است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت‌های انجمن معتادان گمنام شهرستان بناب افزود: هم اکنون هفت مرکز ترک اعتیاد در شهرستان بناب وجود دارد که فعلاً ۶ مرکز آن فعال هستند و هم اکنون ۹۵۰ نفر معتاد تحت پوشش این مراکز قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در عین حال تصریح کرد: ارائه خدمات و پرداخت یارانه از سوی دولت به مراکز ترک اعتیاد، صرفاً در راستای کنترل معتادان است و همواره نظارت کافی و دقیق بر فعالیت‌های آنها صورت می‌گیرد.

مدیر انجمن معتادان گمنام شهرستان بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه اظهار کرد: حدود ۱۰ سال از عمر فعالیت این انجمن می‌گذرد که توانسته در عرض این مدت حدود ۳۰۰ نفر از معتادان را پاک تحویل جامعه دهد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده است.