به گزارش انعکاس بناب، مرتضی قهرمانزاده رئیس هیئت مدیره این مرکز در گفتگو با خبرنگار ما، به اشاره به عملکرد این کمپ، گفت: این مرکز را در اول اسفند ماه سال ۹۵ با هیئت مدیره جدید تحویل گرفتیم و در حال حاضر ۶۲ رهجو در حال درمان هستند که ۵۰ نفر از آنها از شهرستان […]

به گزارش انعکاس بناب، مرتضی قهرمانزاده رئیس هیئت مدیره این مرکز در گفتگو با خبرنگار ما، به اشاره به عملکرد این کمپ، گفت: این مرکز را در اول اسفند ماه سال ۹۵ با هیئت مدیره جدید تحویل گرفتیم و در حال حاضر ۶۲ رهجو در حال درمان هستند که ۵۰ نفر از آنها از شهرستان بناب و بقیه از شهرستانهای همجوار می باشد.

وی با بیان اینکه ۶۸۰ رهجو از اول اسفند تا به امروز در این مرکز پذیرش شده است، افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر خود معروف (تمایلی) و ۳۰۰ نفر به صورت رایگان توسط بهزیستی و نیروی انتظامی در مرکز پذیرش شده اند.

مرکز رها جویان بناب با محیطی از محبت و آرامش طی این مدت کوتاه توانسته بیماران تمایلی بیشتری را جذب کند، تا زندگی بهتری را برای آنها و خانواده آنها به ارمغان بیاورد.

برگزاری کارگاه های آموزشی، از جمله مهارتهای زندگی، آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای و قالی بافی جزو برنامه های دیگر این مرکز جهت پر کردن اوقات فراغت رهاجویان ترتیب یافته است.

از ویژگی های بهتر این کمپ می توان به ایجاد اشتغال برای رهاجویان نام برد که بنا به گفته قهرمانزاده، رهاجویان با مشغول شدن در کارگاه های این مرکز درآمدزایی خواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره کمپ ترک اعتیاد رهاجویان بناب در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اشتغالزایی رهاجویان گفت: هم اکنون کارگاه قالی بافی دایر بوده و قصد داریم با عنایت و حمایت مسئولان یک کارگاه مجهز کیف و کفش دوزی راه اندازی کنیم.

وی افزود: با راه اندازی این کارگاه ها نه تنها برای تمامی رهاجویان اشتغال ایجاد خواهد شد، بلکه مشغول شدن به کار، این بیماران را از بلای خانمان سوز به دور خواهد ساخت.

قهرمانزاده در ادامه گفت: در مسابقات ورزشی، این مرکز افتخارات خوبی را کسب کرده است از جمله کسب سه جام در مسابقات فوتسال جام رمضان، و کسب مقام کشوری را می توان نام برد.

ساخت سقف کاذب، هنرهای زیبای سیمانی، کشاورزی و… از دیگر فعالیتهایی بود که توسط رهاجویان این مرکز انجام می شود، که در جای خود کاری بسیار زیبا و مورد پسند بود.

گفتنی است در جریان بازدید خبرنگار انعکاس بناب از این مرکز، ضمن شرکت در کلاسهای مهارت آموزی از نحوه برخورد پرسنل و نحوه خدمات رسانی به ره جویان در بین جمع سوال شد، که همه آنها از خدمات ویژه این مرکز راضی بوده و از آنها تشکر می کردند.

قهرمان زاده در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای فرمانداربناب، دادستان، رئیس بهزیستی، فرماندهی نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، فنی حرفه ای و شهردار، افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت مردم و مسئولان اعتیاد را از این شهرستان ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/ش