به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج الهی شامگاه روز سه شنبه در جلسه توجیهی اعضای هئیت امنای هئیت های عزاداری بناب با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام سعی بر تخریب چهره مسلمانان بخصوص شیعه و اهل تسنن را دارند گفت: هدف اصلی دشمنان خشن نشان دادن چهره اسلام است و همه ما در اجرای […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج الهی شامگاه روز سه شنبه در جلسه توجیهی اعضای هئیت امنای هئیت های عزاداری بناب با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام سعی بر تخریب چهره مسلمانان بخصوص شیعه و اهل تسنن را دارند گفت: هدف اصلی دشمنان خشن نشان دادن چهره اسلام است و همه ما در اجرای مراسمات عزاداری باید طوری رفتار کنیم که نشان دهنده اسلام واقعی باشیم و مدرک دست دشمنان ندهیم.

فرماندار بناب  قمه زنی را یکی از بدترین اعمال در ماه محرم و عامل اصلی خشن نشان دادن اسلام بخصوص مذهب شیعه دانست و گفت: قمه زدن نه تنها ثواب معنوی ندارد بلکه باعث نمایش چهره ایی خشن از شیعیان در میان جهانیان می شود.

فرج الهی نظم را لازمه انجام مراسمات هئیت ها در ماه محرم عنوان کرد و گفت: بدون نظم و برنامه ریزی در ایام محرم نمی توان برنامه ها را به خوبی اجرا کرد و مسئولان هیئت ها خود باید ایجاد کننده نظم در مراسمات باشند و در صورت برخورد با هر گونه مشکل به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند.

وی توجه بر توزیع غذاهای نذری را ضروری دانست و گفت: مسئولین هئیت ها باید بر این امر توجه ویژه ایی داشته باشند و تقسیم مواد غذایی در بین هئیت ها باید با نظارت آنها انجام شود.

فرماندار بناب طبل زدن و ایجاد صداهای بلند  در کوچه و خیابان ها را رسمی نادرست عنوان کرد و گفت: طبل زنی در هئیت ها یکی از رسم های نادرست می باشد که باعث ایجاد آلودگی صوتی و برای بیماران بسیار مضر است، بنابراین هئیت ها باید به این مسئله بسیار توجه کنند و اجازه ورود طبل های بزرگ و پرسرصدا را در مراسمات ندهند.

فرج الهی در پایان ماه محرم را فرصت بسیار مناسبی برای جذب جوانان به مساجد و آشنایی به رسوم دینی عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی بخصوص بحث اعتیاد، ماه محرم فرصت مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و آشنایی با رسومات می باشد و این وظیفه ریش سفیدان و بزرگان شهر است که جوانان را به سوی مساجد و هئیت ها سوق دهند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبایی