به گزارش انعکاس بناب، قرن‌هاست که از واقعه کربلا و عاشورا می‌گذرد اما هنوز هم، مظلومیت اهل بیت(علیه‌السلام) جان را می‌سوزاند، تشنگی طفل خردسالی که با آمدن نامش دل تمام مادران به درد می‌آید و اشک ماتم از چشم‌ها جاری می‌شود. آب فرات بعد از  گذشت بالغ بر یک هزار سال هنوز هم شرمنده اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) […]

به گزارش انعکاس بناب، قرن‌هاست که از واقعه کربلا و عاشورا می‌گذرد اما هنوز هم، مظلومیت اهل بیت(علیه‌السلام) جان را می‌سوزاند، تشنگی طفل خردسالی که با آمدن نامش دل تمام مادران به درد می‌آید و اشک ماتم از چشم‌ها جاری می‌شود.

آب فرات بعد از  گذشت بالغ بر یک هزار سال هنوز هم شرمنده اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) وخانواده ایشان است، صدای گریه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) هنوز هم از صحرای کربلا به گوش می‌رسد.

خوب که گوش می‌دهی، صدای علی لای لای حضرت رباب(سلام‌الله‌علیها) هنوز هم در گوش می‌پیچد و آب را شرمنده‌تر می‌کند و غم مظلومیت اهل بیت(علیه‌السلام) را به نمایش می‌گذارد.

عظیم‌ترین و بی بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه از ایران و جهان برگزار شد. این مراسم در شهرستان بناب از ساعت ۸ صبح در مصلای بناب آغاز شد.

ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر (ع)؛ در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در ۱۰۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مادران بنابی با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز  و سفید– به عنوان نماد پرچم علوی – و با پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) و یاحسین و… نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند.

گزارش تصویری مراسم شیرخوارگان حسینی در بناب