به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی در جلسه هماهنگی نوزدهمین همایش دوچرخه سواری بناب با بیان اینکه ورزش عامل تندرستی و سلامتی می باشد گفت: دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش می تواند در سلامت روح و جسم انسان تأثیر بسزایی داشته باشد از این رو  این ورزش همگانی بایدبیشتر گسترش پیدا کند. […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی در جلسه هماهنگی نوزدهمین همایش دوچرخه سواری بناب با بیان اینکه ورزش عامل تندرستی و سلامتی می باشد گفت: دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش می تواند در سلامت روح و جسم انسان تأثیر بسزایی داشته باشد از این رو  این ورزش همگانی بایدبیشتر گسترش پیدا کند.

فرماندار بناب با بیان اینکه نوزدهمین همایش دوچرخه سواری بناب در اواخر مهرماه برگزار خواهد شد گفت: تلاش بر این است که این همایش به صورت استانی و یا به نوعی جنوب استانی برگزار شود.

فرج الهی ورزش دوچرخه سواری را یکی از مزیت های شهرستان در کنار سایر پتانسیل های بناب عنوان کرد و گفت: شهرستان بناب به دلیل هموار بودن، موقیعت مناسبی را برای دوچرخه سواری به وجود آورده است و در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دوچرخه در شهرستان وجود دارد که نشان می دهد مردم این شهرستان به دوچرخه اهمیت بیشتری قائلند.

مقام عالی دولت در شهرستان نبود مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری در سطح شهر را یکی از اصلی ترین مشکل دوچرخه سواری دانست و گفت: امیدواریم شهردار محترم در برنامه های آینده خود برای ایجاد مسیر های ویژه دوچرخه سواری برنامه ویژه ای داشته باشد.

وی ضمن گلایه شدید از تأخیر در ثبت ملی شدن بناب به عنوان شهر دوچرخه گفت: با وجود ارائه اسناد، مدارک و مستندات کافی هنوز این کار محقق نشده است، و از این بابت بنده از اداره میراث فرهنگی استان گلایه مند می باشم.

فرج الهی با بیان اینکه افتخار شهر دوچرخه تنها مختص بناب است گفت: هیچ شهری حق استفاده از برند شهر دوچرخه ایران را ندارد.

فرماندار بناب با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه در سطح شهر باعث کاهش ترافیک می شود، گفت: با افزایش بی رویه خودرو در سطح شهر استفاده از دوچرخه بجای خودروی شخصی می توانند حجم ترافیک را به شدت کاهش بدهد.

وی گسترش تبلیغات همایش دوچرخه سواری بناب جهت آشنایی سایر شهرهای استان از این همایش را ضروری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود صدا و سیما، سایت های خبری شهرستان و حتی سایر شبکه ها مانند شبکه ورزش این همایش را پوشش خبری بیشتری بدهند تا تمام مردم ایران بناب را به عنوان شهر دوچرخه ایران بشناسند.

فرج الهی ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این همایش زمان نوزدهمین همایش دوچرخه سواری بناب را ۲۸ مهر ماه اعلام کرد و گفت: این همایش رأس ساعت ۹ از تقاطع خیابان با هنر به سمت استادیوم بهشتی برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این همایش به قید قرعه کشی جوایز نفیسی مانند تعداد زیادی دوچرخه در میان شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ داود زیبایی