به گزارش انعکاس بناب، دکتر حجتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب در این مراسم افزودن رشادت ها و از خودگذشتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کتب درسی و دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: تمامی دانش آموزان و دانشجویان باید با فرهنگ برخور با دشمن و بیگانه ستیزی آشنا شوند و لازمه این کار […]

به گزارش انعکاس بناب، دکتر حجتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب در این مراسم افزودن رشادت ها و از خودگذشتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کتب درسی و دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: تمامی دانش آموزان و دانشجویان باید با فرهنگ برخور با دشمن و بیگانه ستیزی آشنا شوند و لازمه این کار درج اقدامات و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کتب درسی می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب در ادامه افزود: تمامی اساتید و معلمین در حوزه آموزش دفاع مقدس باید دانش آموزان و دانشجویان را بیشتر با این فرهنگ آشنا کنند تا راه شهدا انقلاب و دفاع مقدس همیشه ادامه پیدا کند.

دکتر حجتی تمام داشته های امروز انقلاب و نظام اسلامی ایران در تمام عرصه ها را مرهون از خود گذشتگی و رشادت های شهدا و رزمندگاه هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگر شهدا و رزمندگان دفاع مقدس نبودند ما الان هیچ چیز نداشتیم، بنابراین شهدا و رزمندگاه صاحبان اصلی این انقلاب و نظام هستند.

نورالدین عافی جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم عشق به وطن، رهبر انقلاب و از همه مهمتر جلوگیری از نفوذ دشمن با داخل خاک کشور را انگیزه حضور خود در سن ۱۶ سالگی در جبهه های جنگ عنوان کرد و گفت: همه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات با دشمنان کشور مبارزه کردند و از تمام وجود برای حفظ انقلاب و امنیت کشور مایه گذاشتند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس جنگ ایران را تنها جنگ با رژیم بعث عراق ندانست و گفت: در هشت سال دفاع مقدس تمامی کشورها مانند آمریکا، روسیه و سایر کشورهای غربی رژیم عراق را از لحاظ مالی و نظامی به طور کامل ساپورت می کردند، ولی جوانان بسیجی ایران با دست خالی و با کمترین تجهیزات از کشور و مرزهای خود دفاع می کردند.

نورالدین عافی ملقب به پسر ایران رشادت های شهدای مدافع حرم را دنباله روی راه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: جوانان مدافع حرم امروز در خارج از مرزها در حال مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب هستد تا اجازه ورود بیگانگان به کشور را ندهند.

سرهنگ عمران دوستی فرمانده سپاه بناب در ادامه این مراسم آمریکا و کشورهای غربی را علت اصلی ایجاد جنگ تحمیلی و حمله نظامی رژیم بعث عراق به ایران معرفی کرد  و گفت: مستکبران جهانی بخصوص آمریکا با هدف فروپاشی انقلاب و نظام اسلامی ایران و تحمیل فرهنگ غربی بر ملت چنین اقدامی کردند.

سرهنگ دوستی با اشاره به اینکه بدون دفاع مقدس انقلاب اسلامی کامل نمی شد گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطف انقلاب می باشد و ملت با از خودگذشتگی و رشادت ها فراوان ارادت خود را به انقلاب و نظام اسلامی نشان دادند.

وی در پایان با بیان اینکه ایران و ملت آن  هیچ گاه زیر با ظلم و ستم قرار نمی گیرند گفت: این مردم بودند که این انقلاب و نظام اسلامی را با رهبری امام خمینی (ره) به وجود آوردند و برای حفظ آن خون ها و جان های زیادی را داده اند و الان هم تصمیات کشور را خود مردم می گیرند و اجازه نفوذ و دخالت  را به بیگانگان نمی دهند.

در پایان گفتنی است تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بناب و دانش آموزان و معلمین مدرسه سما در این مراسم حضور داشتند.

گزارش تصویری:

انتهای پیام/ داود زیبایی