به گزارش انعکاس بناب، این جلسه با هدف انتخابات انجمن اولیای مدرسه فرقان بناب با حضور گسترده اولیای دانش آموزان این مدرسه، جانشین سپاه بناب و برخی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی برگزار شد. جانشین فرماندهی سپاه بناب در حاشیه این مراسم ضعیف بودن سواد رسانه ایی در خانواده ها را اصلی […]

به گزارش انعکاس بناب، این جلسه با هدف انتخابات انجمن اولیای مدرسه فرقان بناب با حضور گسترده اولیای دانش آموزان این مدرسه، جانشین سپاه بناب و برخی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه بناب در حاشیه این مراسم ضعیف بودن سواد رسانه ایی در خانواده ها را اصلی ترین عامل عدم کنترل فرزندان در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: عدم نظارت دقیق و کافی بر فرزندان در فضای مجازی و بازی های رایانه ای مشکلات متعددی را برای کودکان و نوجوانان به وجود آورده است.

سرهنگ حیدری نتیجه بازی های کامپیوتری و استفاده نادرست از فضای مجازی را مشکلات روحی و جسمی برای کودکان عنوان کرد و گفت: با پیدایش بازی های رایانه ای که توسط برخی از کشورهای غربی ساخته شده اند، روح و جسم برخی کودکان و نوجوانان از بین رفته است.

وی هدف از ساخت این بازی ها را ترویج خشونت، بی حجابی و ده ها معضل دیگر معرفی کرد و گفت: گروه های حرفه ای که اعضای خود این گروه ها دارای مشکلات روحی و روانی هستند اقدام به ساخت اینطور بازی ها می کنند و در این بازی ها کودکان و نوجوانان را تشویق به خشونت، پرخاشگری و حتی خودکشی می کنند.

جانشین فرماندهی سپاه بناب کنترل و توجه بیشتر خانواده ها به فرزندان خود در حوزه فضای مجازی را ضروری عنوان کرد و گفت: متأسفانه قبلاً در کوچه و خیابان های شهر شاهد بازی کودکان بودیم ولی امروزه با گسترش بازی های رایانه ایی همه کودکان و نوجوانان در منازل مشغول بازی های کامپیوتری هستند، بنابراین خانواده ها باید برای حفظ فرزندان خود کنترل بیشتری در امورات رایانه ای داشته باشند.

وی در پایان صمیمیت و دوستی پدران و مادران با فرزندان را  یکی از عوامل مهم در دور کردن فرزندان از بازی های رایانه ای عنوان کرد و گفت: با تشویق خانواده ها بر درس خواندن، تلاوت قرآن،هنر، پیاده روی و مسافرت مطمئناً کودکان و نوجوانان بیشتر از فضای مجازی دور خواهند شد و از آسیب های اجتماعی در امان خواهند ماند.

گزارش تصویری از مراسم؛

انتهای پیام/داود زیبایی