به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج اللهی در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار بناب گفت: در حال حاضر بیش از هزار متقاضی بعلت عدم اخذ مجوز احداث از شهرداری وانجام ساخت و سازغیر قانونی نمی توانند از خدمات عمومی بهره مند شوند. وی افزود:طبق تبصره های ۱ و ۲ قانون مجازات استفاده کنندگان […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج اللهی در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار بناب گفت: در حال حاضر بیش از هزار متقاضی بعلت عدم اخذ مجوز احداث از شهرداری وانجام ساخت و سازغیر قانونی نمی توانند از خدمات عمومی بهره مند شوند.

وی افزود:طبق تبصره های ۱ و ۲ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز آب،برق،تلفن،گاز و فاضلاب که در تاریخ۹۶/۰۳/۱۰ به تصویب مجلس رسیده است، نهادهای خدمات رسان ملزم به واگذاری انشعابات غیر دائم به متقاضیان هستند.

فرماندار بناب با اشاره به تسهیلات شهرداری برای احیای بافت های ناکارآمد گفت: شهرداری بناب برای حمایت از مقاوم سازی اماکن این مناطق یک طبقه پیلوت و دو طبقه رایگان مجوز احداث صادر می کند و نظام مهندسی ساختمان بناب نیز متعهد شده ۵۰ درصد از هزینه های لازم را از شهروندان اخذ نکند.

وی با انتقاد از سود تسهیلات بانکی برای احیای بافت های فرسوده گفت: با وام ۱۸ درصدی نمی توان بافت های فرسوده را مقاوم سازی کردو مردم نیز رغبتی به اخذ چنین تسهیلاتی از خود نشان نمی دهند بطوریکه در سال جاری فقط ۲۱ نفردر این زمینه وام دریافت نموده اند.

فرماندار بناب احداث ۳ باب مرکز درمانی،یک باب خانه محله و کتابخانه و کانال کشی نهر سنتی داخل بافت های فرسوده را از اقدامات انجام شده در بافت های فرسوده بناب اعلام کرد و گفت:از محل اعتبارات باز آفرینی شهری مبلغ یازده میلیارد ریال برای احداث مدرسه در این شهرستان تخصیص یافته که در صورت عدم تامین محل این مدرسه از سوی شهرداری اعتبار تخصیصی عودت خواهد یافت.

فرج الهی افزود:برای آسفالت ریزی معابر بافت های فرسوده نیز مبلغ ۸ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ قانون اختصاص یافته که تاکنون تخصیص نیافته است.