به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری آناج، محمد شریعت‌‌مداری عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه این استان جزو مناطق پیشگام در بخش صنعت و معدن است، ابراز کرد: آذربایجان و تبریز در بخش صنعت و تولید بوده‌‌اند و ایجاد صد هزار اشتغال در استان را بر عهده دارند. وی افزود: دو […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری آناج، محمد شریعت‌‌مداری عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه این استان جزو مناطق پیشگام در بخش صنعت و معدن است، ابراز کرد: آذربایجان و تبریز در بخش صنعت و تولید بوده‌‌اند و ایجاد صد هزار اشتغال در استان را بر عهده دارند.

وی افزود: دو هزار و سیصد و سه واحد تولیدی در استان در حال ساخت است که چهارصد و بیست و یک واحد از پیشرفت بالای هفتاد درصد برخوردارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال ده هزار میلیارد تومان برای نوسازی بخش صنعت در اختیار ما قرار داده‌‌اند، خاطرنشان ساخت: در استان آذربایجان‌‌شرقی ۲۲۴ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ مشغول به کار هستند که به بخش تولید و اشتغال رونق بخشیده‌‌اند.

وی اذعان داشت: بر راه اندازی سریع بخش ذوب صد هزار تنی مس سونگون تاکید داریم، قرار بود این پروژه اردیبهشت ماه امسال به نتیجه برسد اما تا به امروز به نتیجه نرسیده است و به دنبال تحقق آن هستیم.

این عضو هیئت دولت با اعلام اینکه شهرک تخصصی مس و طلا در منطقه ورزقان در حال راه اندازی است که امیدواریم به زودی به پایان برسد، یادآور شد: قرار بود تبریز قطب صنعت خودرو شود، این جز اولویت‌‌های استان است و امیدواریم زودتر این اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌‌های دولت کشف و استخراج از معادن است که در این راستا تلاش می‌‌کنیم.

شریعت‌‌مداری با شاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده درد عمومی است و نتوانستیم قانون را به طور کامل اجرا کنیم و تولید کننده و صادر کنندگان ما مشکلات بسیاری دارند، اظهار داشت: در حوزه تامین اجتماعی هرچند که باید حسابرسی صورت بگیرد اما بازرسی‌‌های مجدد ممکن است به واحد های تولیدی آسیب رسان باشد.