علی الهی زاده صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز صادرات در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، میزان صادرات از گمرک بناب در شش ماهه نخست سال جاری را حدود ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این مقدار کالا از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده است که ارزش دلاری آن ۳۲ […]

علی الهی زاده صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز صادرات در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، میزان صادرات از گمرک بناب در شش ماهه نخست سال جاری را حدود ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این مقدار کالا از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده است که ارزش دلاری آن ۳۲ میلیون دلار و ارزش ریالی آن حدود  ۱ میلیارد ریال برآورد شده شده است.

الهی زاده بخش عمده صادرات را آرد عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از میزان صادران در ۶ ماهه نخست سال جاری را آرد گندم تشکیل می دهد و سایر محصولات مانند خشکبار و لوازم خانگی و غیره بخش دیگر صادرات هستند.

رئیس گمرک بناب همچنین با بیان اینکه کالاهای صادراتی از این گمرک به ۵۳ کشور جهان صادر می شود؛ گفت: بیشترین کالا در بین ۵۳ کشور به ترتیب به کشورهای عراق، اسپانیا و برزیل صادر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته کشور اسپانیا پذیرای بیشترین محصولات شهرستان بناب بود در حالی که امثال بیشترین صادرات شهرستان به کشور عراق می باشد.

 الهی زاده رشد صادرات کالا از گمرک بناب در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را از نظر وزنی و از نظر ارزش ریالی بسیار چشمگیر عنوان کرد و گفت: سال گذشته صادرات فولاد شهرستان صفر بود که خوشبختانه سال جاری تا به امروز ۳۵۰ تن صادرات فولاد داشته ایم.

علی الهی زاده افزایش سرعت در خدمات گمرک را بسیار خوب و رضایت بخش دانست و گفت: در سال های قبل در عرض ۳ الی ۶ روز بروکراسی اداری طول می کشید اما امروز کارهای اداری به صورت آنلاین بوده و به صورت آنی گواهینامه صادراتی صادر می شود.

وی در ادامه گفت: با همکاری اداره جهاد کشاورزی و اداره استاندارد امروز نمایندگان این ادارات در گمرک شهرستان در حال خدمات رسانی هستند که این امر باعث شده سرعت خدمات دهی و صدور گواهینامه ها بیشتر شود.

رئیس گمرک بناب از صدور پروانه خروج موقت تحت عنوان کاپوتاژ در اداره گمرک شهرستان خبر داد و گفت: عزیزانی که تمایل دارند با خودروی شخصی خود به کشور دیگری سفر کنند می بایست به گمرک شهرستان مراجعه کرده و نسبت به تهیه پروانه خروج موقت اقدام کنند.

وی مقدار هزینه برای دریافت پروانه خروج موقت را حدود ۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این مقدار حدود ۵۷۰ هزار تومان برای سازمان جهانگردی و مابقی برای اظهارنامه، بیمه، پلاک خارجی و غیره هزینه دریافت می شود.

الهی زاده در پایان از خروج روزانه حدود ۱۵ الی ۲۰ کامیون صادرات از بناب به سایر کشورها خبر داد و گفت: این مقدار صادرات نشانه رشد تولید  بناب در سال جاری و همچنین تلاش مأموران گمرک جهت صدور گوهینامه های صادراتی می باشد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و شاهد افزایش صادرات شهرستان باشیم.

انتهای پیام/شهرام سلیمان زاده