محمد سخت مراد صبح امروز  در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، اداره استاندارد شهرستان بناب را یکی از ادارات پیشتاز و موثر در بحث تولید و صادرات شهرستان عنوان کرد و گفت: این اداره با تحت پوشش قرار دادن واحدهای تولیدی و خدماتی در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی و سایر صنایع شهرستان، همچنین نظارت […]

محمد سخت مراد صبح امروز  در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، اداره استاندارد شهرستان بناب را یکی از ادارات پیشتاز و موثر در بحث تولید و صادرات شهرستان عنوان کرد و گفت: این اداره با تحت پوشش قرار دادن واحدهای تولیدی و خدماتی در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی و سایر صنایع شهرستان، همچنین نظارت بر این محصولات توانسته کمک شایانی به افزایش صادرات و مهمتر از آن بالا بردن کیفیت محصولات صادراتی انجام دهد.

سرپرست اداره استاندارد شهرستان بناب میزان صادارت محصولات کشاورزی در ۶ ماهه نخست سال جاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: : طی ۶ ماهه اول سال جاری مقدار۹ میلیون و ۵۴۰ هزار کیلوگرم  انواع محصولات کشاورزی شامل انواع کشمش تیزآبی، انگوری، کاشمری، آفتابی، برگه زردآلو، قیسی و خرما به ارزش ریالی حدود ۴۷۱ میلیارد ریال از طرف این اداره به بیش از ۵۰  کشور اروپایی و آسیایی صادر شده است.

سخت مراد در ادامه افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۶  تعداد ۳هزارو ۵۰۳ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل آبگرمکن برقی، گازی، کولرآبی و بخاری گازی به ارزش حدود ۱۵ میلیارد ریال از شهرستان بناب به سایر کشورهای جهان صادر شده است.

سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بناب اظهارکرد: در این مدت مقدار ۹ میلیون و ۴۰۰ کیلوگرم انواع محصولات لبنی به ارزش حدود ۱۹ میلیارد ریال از بناب به کشور عراق صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت کالاهایی که واحدهای دارای “پروانه استاندارد” توسط خودشان به خارج از کشور صادر کرده‌اند، شامل ۳۴۰ هزار کیلوگرم انواع مواد شوینده از قبیل مایع دستشویی و ظرفشویی، سفید کننده و جرم گیر به ارزش حدود ۳ میلیارد ریال، ۱۷۰ هزار کیلوگرم میخ نجاری به ارزش حدود ۸ میلیارد، و نیز ۲۴۰هزار کیلوگرم انواع کیک به ارزش حدود ۲/۵ میلیارد است.

محمد سخت مراد بازدید، بازرسی و نمونه‌برداری از همه واحدهای تحت پوشش استاندارد شهرستان و تمام طلا فروشی‌های سطح شهرستان را از اهم فعالیت‌های کارشناسان این اداره عنوان کرد و گفت: در جهت حفظ حقوق شهروندان و همچنین مبارزه با کالای قاچاق بخصوص طلا، کارشناسان این اداره از این واحدها و اصناف به صورت سرزده بازدید می کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف تذکر جدی و در صورت نیاز اقدام به پلمپ واحد تخلف کننده می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پروانه یکی از واحدهای لبنیاتی تحت نظارت این اداره به علت تخلفات و عدم توجه به تذکرات کارشناسان این اداره باطل شده است.

سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بناب در پایان از مردم بخصوص همشهریان بنابی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۳۷۷۴۳۶۷۰ و یا با شماره موبایل ۰۹۱۴۱۲۰۵۶۷۱ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/داود زیبایی