به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز جلسه بررسی تکمیل و ساخت ورودی و خروجی های پل میدان معلم بناب با حضور فرماندار، شهردار، مسئولان وزارت راه و شهرسازی استان و همچنین مهندسین و پیمانکار پروژه در فرمانداری بناب برگزار شد. فرماندار بناب در این جلسه هدف از برگزاری این نشست را جابجایی تأسیسات ورودی ها […]

به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز جلسه بررسی تکمیل و ساخت ورودی و خروجی های پل میدان معلم بناب با حضور فرماندار، شهردار، مسئولان وزارت راه و شهرسازی استان و همچنین مهندسین و پیمانکار پروژه در فرمانداری بناب برگزار شد.

فرماندار بناب در این جلسه هدف از برگزاری این نشست را جابجایی تأسیسات ورودی ها و خروجی های پل میدان معلم عنوان کرد و گفت: جابجایی تأسیسات اطراف پل معلم یکی دیگر از قسمت های اصلی این پروژه محسوب می شود و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری بناب با کمک سایر مسئولان شهرستان و استان میبایست برای جابجایی تأسیسان با یکدیگر همکاری کنند.

ولی اله فرج الهی روند کند ساخت این پروژه را نقطه ضعفی برای همه مدیران استانی و شهرستان دانست و گفت: مردم شهرستان و حتی خود مسئولان از این کندی پروژه زجر می کشند و خود ما در جواب مردم مبنی بر اتمام این پروژه بی جواب مانده ایم.

مقام عالی دولت در شهرستان از عدم حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه گلایه کرد و گفت: این جلسه و زمان و تاریخ توسط خود مدیر کل برنامه ریزی شده است و حالا به هر دلیلی شاهد عدم حضور ایشان در این جلسه هستیم.

شهردار بناب در ادامه این جلسه هزینه جابجایی تأسیسات در ورودی و خروجی پل میدان معلم را ۷۲۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این جابجایی تأسیسات می بایست ۱۹ تیر چراغ برق جابجا و ۴۱۰ متر جدول کاری و لوله کشی ، ۹۶۰ متر پیاده رو سازی و ۱۷۷ اصله درخت با دستگاه های مخصوص جابجا شوند.

نادر داوودی در ادامه یادآور شد: این پروژه از همان ابتدا به شهرداری بناب مربوط نبوده اما در جهت کمک به روند ساخت این پروژه و رعایت حال مردم از هیچ کمکی دریغ نشده است و درحال حاضر نیز شهرداری برای اتمام این پروژه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

داوودی در ادامه افزود: در سال ۹۳ از طرف شهرداری بناب به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شد این پروژه به طور کامل به شهرداری واگذار شود تا روند ساخت و تکمیل این پروژه زودتر انجام شود که با این پیشنهاد از طرف اداره راه و شهرسازی مخالفت شد.

در این جلسه مهندس بخشی زاده نماینده اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی جابجایی تأسیسات را جزو وظایف و برنامه های وزارت راه و شهر سازی ندانست و گفت: جابجایی تأسیسات ورودی و خروجی پل جزو وظایف سایر ارگان های شهرستان بناب می باشد و شرکت در این جلسه تنها برای هماهنگی می باشد.

نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان در ادامه یکی از دلایل اصلی طولانی شدن روند ساخت پروژه پل میدان معلم را بزرگ بودن پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ استان می باشد و مردم نباید ناعادلانه توقع داشته باشند این پل در زمان کوتاهی ساخته و به بهره برداری برسد.

فرماندار بناب در پی صحبت های مهندس بخشی زاده نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه این جلسه را بدون حضور مدیران و مسئولان استان بخصوص مدیر کل راه و شهرسازی استان بی نتیجه دانست و جلسه را ترک کرد.

این جلسه که با خروج فرماندار و شهردار بناب نیمه کاره و بدون نتیجه باقی مانده بود و اعضای شرکت کننده در این جلسه در حال ترک جلسه بودند با حضو نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از سر گرفته شد.

نماینده مردم بناب در این جلسه پروژه پل میدان معلم را پروژه ای مهم و بنیادی برای شهرستان بناب و استان عنوان کرد و گفت: همه مسولان در نظر داشته باشند این پل تنها مختص شهرستان و حتی استان آذربایجان شرقی نمی باشد و مسیری عبوری برای چند استان در شمالغرب کشور است.

اعزازی همکاری تمامی ارگان های دولتی را برای اتمام این پروژه ضروری دانست و گفت: از تمامی نهادها اعم از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری انتظار می رود مساعدت بیشتری در اتمام این پروژه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان از تزریق بودجه جدید از طرف وزارت راه و شهرسازی به این پروژه در روزهای آتی خبر داد و گفت: مسئولان این پروژه قول مساعد داده اند در همین روزها اعتباری جدید برای تکمیل این پروژه در اختیار پیمانکار قرار دهند و ما هم پیگیر آن هستیم.

در انتهای این نشست در بین طرفین صورت جلسه ای نوشته شد که طبق آن قرار شد شهرداری بناب با همکاری مجموعه راه و شهرسازی استان نسبت به جابجایی تأسیسات و سایر کارهای ساختاری همکاری کنند و اداره راه و شهرسازی موظف شد به اندازه ۳۵۰ میلیون تومان (نیمی از هزینه جابجایی تأسیسات) قیر دولتی(یارانه ایی) در اختیار شهرداری بناب قرار دهد.

انتهای پیام/زیبایی