به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با بیان اینکه شهرستان بناب از فعال ترین شهرهای استان در زمینه صادرات غیر نفتی است، گفت: امروز با تلاش تمامی مسئولان شهرستان بناب میزان صادارت بسیار افزایش یپدا کرده و سال به سال نیز در حال افزایش است […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با بیان اینکه شهرستان بناب از فعال ترین شهرهای استان در زمینه صادرات غیر نفتی است، گفت: امروز با تلاش تمامی مسئولان شهرستان بناب میزان صادارت بسیار افزایش یپدا کرده و سال به سال نیز در حال افزایش است

فرج الهی ادامه سیاست افزایش صادارت شهرستان را ضروری دانست و گفت: روند افزایش صادرات و جذب سرمایه گذار در شهرستان باید افزایش پیدا کند تا شاهد افزایش اشتغال برای جوانان بناب باشیم.

فرماندار بناب میزان صادارت غیر نفتی شهرستان را در ۸ ماهه اول سال جاری بیش از ۳۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان صادارت تا به امروز بسیار مثبت و باعث افتخار شهرستان است و مطمناً با ادامه این روند این میزان صادرات تا حدود ۵۰ یا حتی ۶۰ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه ارزش ریالی صادرات در ۸ ماهه اول را بیش ۱۲۱میلیارد تومان و ارزش دلاری آن را بیش از ۳۶ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان افزایش ارزش ریالی صادرات ۱۶ درصد و ارزش دلاری آن نسب به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است و وزن صادرات در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

فرج الهی کارخانه آرد اطهر را برترین واحد تولیدی در زمینه صادرات معرفی کرد و گفت: حدود نیمی از صادرات شهرستان از سوی این واحد تولیدی انجام شده است و همچنین این واحد در زمینه تولید و اشتغال در سطح شهرستان و استان نمونه معرفی شده که این آمار نشان دهنده مدیریت قوی این کارخانه را نشان می دهد.

مقام عالی دولت در بناب از عدم همکاری بهتر مدیران بانک ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذارها گلایه کرد و گفت: در بخش صنعت برای دریافت تسهیلات ۵۳ واحد تولیدی ثبت گردیده که از این تعداد ۱۴ واحد به بانک ها معرفی شده اند و تنها ۳ مورد پرداخت تهسیلات اعلام شده است که تعداد پرداختی بسیار کم و نا امید کننده است.

فرج الهی اعطای تسهیلات بانکی جهت خوداشتغالی از سوی اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این دو اداره در مجموع بودجه ای حدود ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصدی به افراد واجد شرایط در اختیار دارند که تا به امروز تسهیلات خوبی بخصوص از سوی اداره بهزیستی بناب پرداخت شده است.

گفتنی است در پایان این جلسه مدیران ادارات شهرستان عملکرد هر اداره را در زمینه اشتغال، تولید و پرداخت تسهیلات ارائه کردند.