به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر، ولی الله فرج اللهی عصر امروز سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: علیرغم اینکه ۳ سال از زمان اعتبار پروانه ساخت این پروژه ۱۰ طبقه ای گذشته اما متأسفانه این پروژه در طول این مدت بدون نظارت ناظر ساختمان اجرا […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر، ولی الله فرج اللهی عصر امروز سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: علیرغم اینکه ۳ سال از زمان اعتبار پروانه ساخت این پروژه ۱۰ طبقه ای گذشته اما متأسفانه این پروژه در طول این مدت بدون نظارت ناظر ساختمان اجرا شده است.

وی همچنین از عملکرد ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی بخاطر عدم نظارت بر عملکرد تعاونی ۴۴۲۷ و عدم تحویل به موقع پروژه انتقاد کرد و گفت: علیرغم اینکه قرار بود تعدادی از بلوک های این مجتمع همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح و تحویل متقاضیان شود ولی این پروژه همچنان راکد مانده است.

رئیس شورای مسکن شهرستان بناب تصریح کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی ضمن دادن تذکرات لازم به مدیرعامل تعاونی مزبور، در صورت عدم انجام تعهدات سریعاً نسبت به خلع ید وی و انتخاب هیأت مدیره جدید اهتمام کنند.

فرج اللهی سپس اذعان کرد: در صورت عدم حل این مشکل تا آخر سال بایستی مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی به دستگاه قضایی معرفی شوند. چرا که متقاضیان این مساکن در انتظار سکونت در این واحدها هستند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نظارت بر منازل و واحدهای احداثی توسط سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: عدم تکمیل به موقع پروژه و عدم انجام تعهدات تعاونی ۴۴۲۷ باعث شده آبروی شهرستان و آبروی دولت بر باد رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه با بیان اینکه اجرای هر پروژه ای بدون داشتن ناظر خیانت بزرگی است؛ تأکید کرد: مسئولیت قانونی و شرعی این موضوع متوجه ما مسئولان است.

فرج اللهی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه ۴ سال است تلاش می کنیم پروژه شهرک ولی عصر(عج) شهرستان را به شهرداری واگذار کنیم ولی به دلیل عدم همکاری برخی دوستان نتوانستیم این مهم را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از دوستان در این موضوع به جای اینکه دست مسئولان را بگیرند، پای آن ها را کشیدند.

صدور سند مالکیت برای ۹ هزار منزل روستایی در شهرستان بناب

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: ۱۲۴ واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن شهرستان اجرا می شود که هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ناصر یگانه افزود: امسال برای مقاوم سازی ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان بناب تسهیلات با سود ۴ درصد تعلق گرفته است که از این تعداد برای ۲۸۱ واحد آن اعتبار لازم تخصیص یافته که تاکنون ۲۰۰ نفر از آن ها نیز موفق به عقد قرارداد شده اند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات دستورالعمل پرداخت با دریافت سفته بصورت زنجیره ای صادر کرده است ولی بانک های عامل به دستورالعمل بانک مرکزی تمکین نکرده و بصورت سلیقه ای عمل می کنند که این با دستورالعمل بانک مرکزی مغایرت دارد!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستایی در سال های قبل اظهار کرد: در شهرستان بناب ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی داریم که تاکنون ۴ هزار و ۵۶۰ واحد آن نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نموده اند.

یگانه اذعان کرد: تاکنون تعداد ۹ هزار فقره سند مالکیت به واحدهای مسکن روستایی در شهرستان بناب صادر شده است.

ضرورت نظارت ناظران ساختمانی بر واحدهای ساختمانی در حال احداث

 رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان بناب نیز در این جلسه با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه ها با سازمان نظام مهندسی برای نظارت بر واحدهای در حال احداث گفت: هم اکنون ساختمان ها و مجتمع هایی در این شهرستان احداث می شوند که پرونده آن ها به سازمان نظام مهندسی شهرستان ارسال نشده است.

پرویز شهبازی افزود: معلوم نیست واحدی که مهلت پروانه ساختمان آن به اتمام رسیده است چطور به آن ها ارائه خدمات صورت گرفته و تسهیلات داده می شود؟!

وی همچنین با انتقاد از عملکرد مسئولان شرکت گاز بناب تصریح کرد: هم اکنون هر ماه پرونده ۲۸۰ واحد مورد بررسی قرار گرفته و بعد از بررسی های لازم اجازه واگذاری انشعاب گاز داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی بناب ادامه داد: با این حال مسئولان محترم اداره گاز شهرستان با انجام مکاتباتی این سازمان را به عدم همکاری و کارشکنی در امورات مردم متهم کرده و چنین القاء می کنند که مردم از سازمام نظام مهندسی نارضایتی دارند.

شهبازی تأکید کرد: متأسفانه مسئولان اداره گاز این تصور را دارند که ما با چشم پوشی از تخلفات موجود اجازه گازکشی آن ها را صادر کنیم.

وی سپس با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در بخش ساختمان خاطرنشان کرد: برای ساختمان ۳ طبقه پروانه صادر شده و مهندس ناظر جوابگوی ۳ طبقه است و این در حالی است که همین ساختمان اکنون در ۹ طبقه در حال احداث است که برای طبقات اضافی ناظری وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی بناب همچنین به مجتمع و هتل در حال احداث در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: این مجتمع تجاری و تفریحی در ۲۰ هزار مترمربع در حال احداث است ولی احداث آن بصورت خودسرانه بوده و هیچ نظارتی بر نحوه ساخت آن نمی شود.

شهبازی اذعان کرد: حال سئوال ما از مسئولان امر این است که« نظارت بر روند تکمیل این مجتمع بر عهده چه کسی است؟

وی تأکید کرد: ضروری است مسئولان راه و شهرسازی این موضوع را جدی گرفته و بر روند اجرای پروژه نظارت داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان بناب در ادامه تصریح کرد: موضوع نظارت بر احداث ساختمان ها درد بزرگی است که باید مسئولان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ش