به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی های شهرستان بناب ضمن گلایه شدید از عملیاتی نشدن فازهای ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب مبنی بر تولید بیشتر برق گفت: از زمان حضور بنده در مجلس هشتم به جد پیگیر تکمیل فازهای ۳ و ۴ این […]

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی های شهرستان بناب ضمن گلایه شدید از عملیاتی نشدن فازهای ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب مبنی بر تولید بیشتر برق گفت: از زمان حضور بنده در مجلس هشتم به جد پیگیر تکمیل فازهای ۳ و ۴ این نیروگاه بودم و با وجود ایجاد زیر ساخت های اولیه، این پروژه نیمه کاره باقی مانده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اختصاص ندادن گاز از سوی وزارت نیرو را دلیل اصلی توقف این پروژه عنوان کرد وگفت: در حال حاضر ساخت نیروگاه جدید در اطراف از لحاظ اقتصادی مقرون به صرف نیست و با تکمیل فازهای ۳و۴ این نیروگاه می توان برق مناطق اطراف را تأمین کرد.

اعزازی نیمه کاره باقی ماندن این پروژه را هدر دادن پول بیت المال و مردم دانست و گفت: تا به امروز برای تکمیل فازهای ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب تلاش های زیادی صورت گرفته است و حتی با سرمایه گذاران خارجی مذاکره و توافق ایجاد شده بود اما امروز این پروژه نیمه کاره به حال خود باقی مانده است.

سرپرست فرمانداری بناب در ادامه این نشست ضمن گلایه از عدم گسترش شهرک صنعتی بناب گفت: قرار بر این بود شهرک صنعتی بناب به دلیل نبود فضای کافی حدود ۱۰۰ هکتار گسترش پیدا کند و با وجود انجام مقدمات اولیه هنوز عملیات اجرایی آن انجام نشده است.

مهندس رفعیی نقش واحدهای تولیدی و صنعتی استان در توسعه صادرات استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۳۹ هزار تن محصولات تولیدی از گمرک شهرستان صادر شده است که این مقدار در مدت زمان سال گذشته حدود ۱۸ هزار تن بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش صادرات شهرستان بناب را نشان می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان بناب چهاراه اقتصادی و یکی از فعال ترین شهرهای صنعتی استان به شمار می رود، گفت: از مسئولان استانی و کشوری انتظار می رود توجه بیشتری برای حل مشکلات اقتصادی و صنعتی این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ زیبایی