به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری بناب، مسئولان ارشد شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان در دانشگاه پیام نور بناب برگزار شد. نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم دانشجویان را یکی از ستون های اصلی انقلاب […]

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری بناب، مسئولان ارشد شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان در دانشگاه پیام نور بناب برگزار شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم دانشجویان را یکی از ستون های اصلی انقلاب خطاب کرد و گفت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بود که دانشجویان به منظور مبارزه با استکبار و جلوگیری از دخالت بیگانگان در امورات کشور از همه وجود خود مایه گذاشتند و عده ای به درجه والای شهادت رسیدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان، آمریکا را دشمن آزادی و دموکراسی در دنیا عنوان کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی با دولت آمریکا مشکلی ندارد و این خود آمریکاست که برای دخالت در امور کشور و تحمیل خواسته خود، با ایران و ملت آن مشکل دارد.

وی در ادامه افزود: امروز خود آمریکا ادعای دموکراسی و مبارزه با استکبار را می کند ولی رفتارهای مداخله جویانه خود آمریکا در کل کشورهای دنیا علی الخصوص کشورهای عربی خاورمیانه و اخیر لبنان نیت شوم این کشور را برای همگان آشکار کرده است.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشجویان باید در حوزه هایی که منجر به پیشرفت کشور می شود فعال باشند، گفت: امروز دانشجویان و دانش آموزان باید در تمام عرصه های کشور بخصوص در زمینه تولید علم و فناوری تلاش کنند و در این راستا باید آگاهی و علم خود را در زمینه های گوناگون ارتقا دهند.

اعزازی توجه بیشتر از سوی دانشجویان و مسئولان دانشگاه به توسعه شرکت های دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: در وضیعت نامناسب شغلی کشور و دغدغه دانشجو به اشتغال بعد اتمام تحصیل می بایست در جهت اقتصادی کردن علم و نزدیک تر کردن علم و صنعت بیشتر تلاش شود.

نماینده بناب در ادامه گفت: توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان باعث ورود علم و دانشگاه به بازار می شود و دانشجویان فرغ التحصیل می توانند پس از اتمام درس از همین شرکت ها مشغول بکار شوند که اقدامات دانشگاه پیام نور بناب در توجه به شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر بسیار عالی بوده و باید این روند ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای دانشجو شهید محسن پور اصل را الگوی عالی برای دانشجویان امروز در تحصیل و خدمت به کشور اعلام کرد و گفت: این شهید دانشجوی دانشگاه تهران بود و در هنگام جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ درس خواندن را فراموش نمی کرد و در سخت ترین شرایط و کمبودها فراگیری علم را فراموش نمی کرد و راضی نمی شد در مقابل تجاوز دشمن هم بیکار بماند.

انتهای پیام/زیبایی